pl

News

  • Save this on Delicious

Marek Kamiński 8. sierpnia wyruszy razem z Mirosławem Kukułką i Wojciechem Ostrowskim w pięciodniowy rejs po Morzu Bałtyckim. Projekt pod nazwą „Pontonem dookoła Bałtyku” będzie pierwszą próbą opłynięcia tego morza w tak krótkim czasie. Rejs posiada również wymiar symboliczny, związany z obchodami 25. rocznicy porozumień sierpniowych i powstania „Solidarności”. Organizatorem rejsu jest Fundacja Marka Kamińskiego

 

Warszawa, 03.08.2005r. – Rejs pod nazwą „Pontonem dookoła Bałtyku” rozpocznie się
8. sierpnia w Sopocie. Wraz z Markiem Kamińskim udział w nim wezmą Mirosław Kukułka, specjalista ratownictwa oraz Wojciech Ostrowski, operator filmowy i fotograf. Podróżnicy planują w ciągu 5 dni opłynąć Bałtyk przybijając w tym czasie do pięciu portów. Ponieważ rejs poprzedzi bezpośrednio obchody rocznicy porozumień sierpniowych i powstania “Solidarności”, podróżnicy zaplanowali zaproszenie mieszkańców państw nadbałtyckich na gdańskie uroczystości. Zostanie ono przekazane na ręce przedstawicieli ambasad RP i reprezentantów władz miast – portów na trasie wyprawy „Pontonem dookoła Bałtyku”.

 

Podróżnicy wyruszą z sopockiego molo 8. sierpnia ok. godz. 15.00. Następnego dnia przybiją do duńskiego Bornholmu oraz do Karlskrony w Szwecji. Na trzeci dzień rejsu zaplanowano opłynięcie Gotlandii. 11. sierpnia podróżnicy dopłyną do Tallina w Estonii i Rygi na Łotwie. Ostatniego dnia wyprawy przybiją do litewskiej Kłajpedy, z której powrócą do Sopotu. Fundacja Marka Kamińskiego, organizator projektu, zaplanowała powrót do Polski na 12. sierpnia.

 

Fundacja Marka Kamińskiego otrzymała poparcie NSZZ “Solidarność” i zgodę tej organizacji na oznakowanie pontonu flagą “Solidarności”. Poparcie dla projektu „Pontonem dookoła Bałtyku” wyraziła również Fundacja Centrum Solidarności.

 

W ramach rejsu podróżnicy przeprowadzą również badania naukowe we współpracy z Urzędem Morskim w Gdyni. Opłynięcie Bałtyku jest także częścią przygotowań do nowej wyprawy dookoła Spitsbergenu, która planowana jest za rok.

 

Sponsorzy wyprawy: Parker Poland, Miasto Sopot, ECCO Shoes Poland, Sony Polska

05-08-2005 15:30:00 · Jest Aktywny: Tak · Jest zatwierdzny: Tak ·

Relacja z regat 2005.06.10 – Leopold Naskręt

 

III Regaty o Memoriał Tony’ego Halika

 

Przy pięknej słonecznej pogodzie i  świeżym wietrze (3 - 4

12-06-2005 20:54:00 · Jest Aktywny: Tak · Jest zatwierdzny: Tak ·
Witajcie,

w ten piekny, wiosenny dzien. Myslac o wiosnie i lecie nie sposob nie
pomyslec o planach zeglarskich! W niniejszym hurt-mail'u przytaczam kilka propozycji rejsow
wiosennych, letnich i zimowych -akweny rozne, dlugosc rejsow rozne
- ale zawsze radosc zeglowania wielka;)


1.
Jesienny rejs zaglowcem "Zawisza Czarny". trasa: Gdynia - Liepaja - Visby
- Gdynia. Termin rejsu: 24.10.2005 do 30.10.2005 Cena: 990 zl/os.
Cena zawiera wszystkie koszty zwiazane z rejsem (koje na zaglowcu, pelne
wyzywienie, ubezpieczenie, wszelkie koszty eksploatacji statku).
We wlasnym zakresie pozostaja jedynie indywidualne wydatki w odwiedzanych
portach.

2.
7.10.2005-16.10.2005, Chorwacja  Adriatyk jesieni,
transport: autokar/bus, 7 dni na jachcie, trasa: Sukosan, Pula, Mali
Losinj, Novalija, Zadar, Sukosan cena: 1.300,- Cena zawiera wszystkie
koszty zwiazane z rejsem (koje na jachcie, wyzywienie, ubezpieczenie,
udzial w kasie jachtowej, uslugi skippera). We wlasnym zakresie pozostaja
jedynie indywidualne wydatki w odwiedzanych portach.
Udzial w zwrotnej kaucji za jacht: 150 e/os (platne podczas zaokretowania)

3.
St.Petersburg zaglowcem "Zawisza Czarny". trasa: Warszawa-St.Petersburg-
Helsinki-Tallin-Sztokholm-Ryga-Gdynia, termin: 19.06.2005 - 03.07.2005,
cena: 2.600,- zl/os
Cena obejmuje: transport kolejowy na trasie Warszawa-St.Petersburg,
czarter, wyzywienie, ubezpieczenie na statku i w podrozy, oplaty portowe,
okolicznosciowe koszulki rejsowe itp.
Cena nie obejmuje: ewentualnych dodatkowych oplat za pobyt statku w
St.Petersburgu (pokrywanych przez armatora w 50%)

4.
Grecja - Cyklady, termin: 24.09.2005 - 1.10.2005
Cena: 1600 z + koszt przelotu ok.810z Kaucja: 150e/ os
Transport: samolot, cena obejmuje wszystkie koszty zwiazane z rejsem
(ubezpieczenie, wyzywienie, koje na jachcie, udzial w kasie jachtowej (opaty portowe,
paliwo, prowiant), uslugi skippera, przelot Katowice - Ateny - Katowice)

5.
s/y "Gedania", trasa: Gdynia - Bornholm - Kopenhaga (lub Kanal Kiloski)
- Helgoland - Portsmouth. termin: 17.06.2005-02.07.2005 Powrot autokarem
przez Paryz z noclegiem. Cena: 2300 zl, Oficerowie 50% cena obejmuje: koje
na jachcie, transport do Polski z noclegiem w Paryzu, wyzywienie,
udzial w kasie jachtowej (oplaty portowe, paliwo, oplaty celne itp),
ubezpieczenie NNW/KL.
Informacje o zaglowcu:
http://www.charter.pl/?str=8&fun=more&id_now=13

6.
Grecja - Cyklady, termin: 27.08.2005-10.09.2005, cena: 3.300,- zl + koszt
przelotu ok.810 zl. transport: samolot, 14 dni na jachcie, jachy:
Atlantic-49, OlimpicSea42;
trasa: Ateny, Milos, Santorini, Mykonos (Delos), Sifnos, Kea, Ateny
Cena zawiera wszystkie koszty zwiazane z rejsem (koje na jachcie,
wyzywienie, ubezpieczenie, udzial w kasie jachtowej, uslugi skippera). We
wlasnym zakresie pozostaja jedynie indywidualne wydatki w odwiedzanych
portach.
Udzial w zwrotnej kaucji za jacht: 150 e/os (platne podczas zaokretowania)

7.
Letnie rejsy jachtem Opal III (Polski Len) po Baltyku (dlugosc rejsow od 2
- 7 dni), w terminach miedzy 18.07.2005 a 12.08.2005.
Szczegoly dot. tras i cen poszczegolnych rejsow:
http://www.charter.pl/?str=5&fun=more&id_rej=27


Kazdy czlonek zalogi, po kazdym z rejsow, otrzymuje "opinie z rejsu"
honorowana przez PZZ oraz wpis do ksiazeczki zeglarskiej.



Polecam obejrzenie znakomitych zdjec z naszego ostatniego rejsu majowego
(wszystkie zdjecia autorstwa Pawla Strykowskiego):
http://www.strykowski.net/chorwacja05/


UWAGA  Strnicy Morscy / Kapitanowie!
Jezeli na jakikolwiek rejs do Grecji lub Chorwacji namowicie min.5 osob -
mozecie plynac jako skipper calkowicie za darmo!!!



z zeglarskim pozdrowieniem

peter.

02-06-2005 11:44:00 · Jest Aktywny: Tak · Jest zatwierdzny: Tak ·

INSTRUKCJA  ŹEGLUGI:  III REGATY O  MEMORIAŁ TONY’EGO HALIKA

PUCK ,2005.06.10 / piątek /

1.  PRZEPISY

Regaty będą rozgrywane zgodnie z Przepisami Polskiego Związku Źeglarskiego, Przepisami Regatowymi Źeglarskimi 2001-2004, Przepisami Klasowymi oraz niniejszą Instrukcją Źeglugi.

 

2.  KOMUNIKATY

będą umieszczane na tablicy ogłoszeń znajdującej się w Biurze Regat – Kapitanacie Przystani.

 

3.  ZMIANY INSTRUKCJI ŹEGLUGI

Wszelkie zmiany ogłoszone będą przed godz. 0930 w dniu, w którym zaczynają obowiązywać.

 

4.  PLAN REGAT

Start  do  wszystkich  wyścigów będzie sygnalizowany z wody, ze statku KR. Przewiduje się rozegranie

5-ciu biegów. W przypadku dużej liczby zgłoszeń przewiduje się eliminacje w grupach startowych. Regaty zostaną uznane za ważne przy rozegraniu min.2-ch biegów. Przy rozegraniu min.4-ch biegów najgorszy rezultat zostanie odrzucony.

 

5.  FLAGA KLASY

Sygnałem klasy jest flaga „ Q ” MKS ( żółta ).

 

6.  TRASA

Podana na rysunku .

 

7.  ZNAKI TRASY

Znakami trasy są boje oznaczone numerami i tyczka ograniczająca linie startu i mety.

 

8.  START

Starty  do  biegów  będą  przeprowadzane  zgodnie  z podanymi  przepisami. Sygnały będą podawane

w odstępach 3 minutowych. Należy bacznie obserwować flagi sygnałowe. Linię startu wyznacza nabież

nik na statku  KR oraz tyczka z czerwoną flagą. Jacht nie może wystartować później niż 5 min. po syg-

nale startowym.

 

9.  ZMIANA TRASY PO STARCIE

Nie przewiduje się.

 

10. LINIA METY

Linia mety przebiega między nabieżnikiem na statku KR a tyczką po jego lewej burcie.

 

11. ZAMKNIĘCIE METY

Nastąpi 15 minut po ukończeniu biegu przez pierwszy jacht.

 

12. PROTESTY

Protesty muszą być zgłaszane KR bezpośrednio po minięciu linii mety.

 

13. SYSTEM KAR

Stosowana będzie kara obrotu o „360” stop. i „720”stop.. Wymienione kary muszą być zgłaszane do

KR na mecie.

 

14. SYGNAŁY STARTOWE

Sygnał ostrzeżenia             -  6 min. przed startem – flaga klasy „ Q ” MKS.

Sygnał przygotowania        -  3 min. przed startem -  flaga         „ P ” MKS.

Sygnał startu                     -  0 min. opuszczenie flagi klasy       „ Q ” i flagi „ P ”. 

 

 

 

15. FALSTART INDYWIDUALNY

Sygnalizowany będzie wywieszeniem flagi „ X ” MKS przez 2 min. od chwili startu.

 

16. FALSTART GENERALNY

Sygnalizowany będzie flagą  „ 1 zastępczy ”. Powtórzenie procedury startowej nastąpi po upływie

1 min. od opuszczenie w/w flagi.

 

17. PUNKTACJA

Do obliczenia wyników stosowany będzie system „małych punktów”.

 

18. BEZPIECZEŃSTWO

Uczestnicy regat żeglują ubrani w  kamizelki asekuracyjne. Nie przestrzeganie tego wymogu będzie dyskwalifikacją. Przy sile wiatru 4 stop.B. (5,5 - 7,9 m/s)  KR może podjąć decyzję o refowaniu żagli, co będzie sygnalizowane  flagą  „ Y ” MKS i sygnałem akustycznym. Nie zastosowanie się do polecenia spowoduje dyskwalifikację w danym biegu.

 

19. UBEZPIECZENIE

Organizator ubezpiecza regaty. Uczestnicy startują na własne ryzyko i odpowiedzialność. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody, zguby dotyczące osób trzecich lub sprzętu , poniesione lub wyrządzone przez uczestników regat przed, w trakcie i po regatach , jak i wynikłe z nieprzestrze - gania  przepisów objętych niniejszą instrukcją.

 

20. OCHRONA ŚRODOWISKA

Każdy jacht zaobserwowany przez KR jako wyrzucający śmieci do wody, może być ukarany przez KR lub Zespół Protestowy po rozpatrzeniu protestu, zgodnie z podanymi przepisami.

 

                                                                              1.

21. PLAN TRASY REGAT                                                                                                    

 

                                                                                                            ......................

                                                                                                            Sędzia Główny


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25-05-2005 18:04:00 · Jest Aktywny: Tak · Jest zatwierdzny: Tak ·

ZAWIADOMIENIE :     REGATY  O MEMORIAŁ TONY’EGO HALIKA                       

                                             w klasie – „ PUCK ”    pod patronatem Elżbiety Dzikowskiej 

                                              2005.06.10 / piątek/                       

 

      I.           UDZIAŁ W REGATACH

·          w regat mogą uczestniczyć wszyscy oraz reprezentacje w następujacych formułach :

      żeglujących rodzin /ZR/, firm /F/, mediów /M/, instytucji /I/, urzędów /U/, szkół : podstawowych

      /SP/,  gimnazjów /G/, średnich /SS/, wyższych /SW/ ,Rad Rodziców /RR/, nauczycieli /N/,

      organizacji /O/, sł.mundurowych /SM/, sł.cywilnych /SC/, uczniowskich klubów sportowych

      /UKS/, zawodników indywidualnych /Z/ - /w formule min. 5 załóg/.

 

II.           TERMIN I MIEJSCE REGAT

·          2005.06.10  / piątek /   -  PORT HOM

 

III.      ORGANIZATOR                               WSPÓŁORGANIZATORZY REGAT

                 Stowarzyszenie Rumian – Rumia        NITAL-BIS Bogumiła Naskręt - Rumia

                                                                  PRYWATNA SZKOŁA W REDZIE im. Tony’ego Halika

      IV.        BIURO REGAT

·          od  10.05.– 09.06.2005, 0800 – 1800    NITAL-BIS, plac Kaszubski 11;  84-230 Rumia;

·          10.06.2005 ; 0800   Kapitanat Portu HOM;   

·          informacji udzielają :

      sekretariat regat :  tel./fax   +58+671 32 80; e-mail: nital@poczta.onet.pl ; nital@o2.pl ;

      Leopold Naskręt    tel. 0 503 008 271;   www.klasapuck.org

 
      V.        ZGŁOSZENIA DO REGAT

do godz. 1800 dn. 09.06.2005 – osobiście w biurze regat, listownie,  faxem, e-mail : nital@poczta.onet.pl;  nital@o2.pl

 

       VI.        WYMAGANIA OD UCZESTNIKÓW

·          przestrzeganie Instrukcji Źeglugi Regatowej;

·          sternik powinien posiadać min. patent żeglarza jachtowego;

·          skład załogi regatowej –  4 os. (1 sternik +3 czł.załogi ).

 

 VII.     SPOSÓB PROWADZENIA REGAT

·          przewiduje się  5 biegów. Przy rozegraniu min. 4 biegów najgorszy rezultat zostanie odrzucony;

·          przy liczbie zgłoszeń przekraczających ilość łodzi , organizatorzy zakładają przeprowadzenie eliminacji w układzie : 3 biegi w grupach, finał 2 biegi;

·          szczegóły poda SG w Instrukcji Źeglugi i Komunikacie Komisji Regatowej. Regaty zostaną uznane za ważne przy rozegraniu min.  2 biegów.

 

VIII.     PROGRAM REGAT

·          0800  do  0945   przegląd zgłoszeń, dokumentów, wpisowe, losowanie łodzi, przygotowanie do startu ;

·          0945  do  1000   odprawa sterników i załóg;

·          1000  do  1400   otwarcie regat; start; regaty; zakończenie regat;

·          1400  do  1500   konkurencje żeglarskie sprawnościowe;

·          1500  do  1600   ogłoszenie wyników rozdanie pucharów, nagród i dyplomów;

·          Uwaga: godziny przebiegu regat zostały podane orientacyjnie i mogą ulec zmianie w zależności od warunków atmosferycznych.

 

       IX.        INFORMACJE ORGANIZACYJNE

·          sprzęt do startu w regatach oraz sprzęt asekurujący regaty dostarcza organizator;

·          regaty są ubezpieczone przez organizatora;

·          po zakończeniu regat –  posiłek , szwedzki stół;

·          załogom nie posiadającym odpowiednich uprawnień zapewniamy sterników – należy o tym

                   powiadomić organizatorów do  05.06.2005, godz.1800;

·          wpisowe  200 PLN  z 1 opiekunem dla załóg lub ekip  niepełnoletnich i szkolnych /; 

·          opłata protestowa  100  PLN / netto /;

·          dla osób towarzyszących jest możliwość oglądania regat z wody, pływania  na łodziach wiosłowych, motorówkach, jak i zamówienia posiłku;

 

X.              UWAGA:   załogi zainteresowane treningami i dłuższym pobytem

·          Harcerski Ośrodek Morski w Pucku; tel./fa. +48+58 673 25 65; e-mal:  hom@hompuck.org

·          Prywatna Szkoła w Redzie, tel./fax +58+678 47 32;     e-mail : pswr@nets.pl

 

25-05-2005 18:02:00 · Jest Aktywny: Tak · Jest zatwierdzny: Tak ·

Serdecznie zapraszam żeglarzy, młodzież i sympatyków żeglarstwa

na III Regaty O Memoriał Tony’ego Halika

10 czerwca 2005 do Pucka

 

Do zobaczenia

 

07-05-2005 08:59:00 · Jest Aktywny: Tak · Jest zatwierdzny: Tak ·

III Regaty o Memoriał Tony’ego Halika

pod patronatem Elżbiety Dzikowskiej

 

 

    10 czerwca 2005 w Harcerskim Ośrodku Morskim w Pucku, na wodach Małego Morza,  o godz. 1000 odbędą się III  Regaty O Memoriał Tony’ego Halika. Do udziału w imprezie zapraszamy indywidualnych żeglarzy, kluby żeglarskie i młodzież szkolną. Jak zawsze, w zawodach będą uczestniczyć uczniowie i nauczyciele szkół noszących imię podróżnika. W tym roku, zawodnicy wystartują na łodziach klasy PUCK.

    Objęcie patronatu   przez Elżbietę Dzikowską, cieszy   organizatorów             z możliwości przybliżenia żeglarzom postaci Tony’ego Halika a młodszym zawodnikom ukazania osobowości  wielkiego globtrotera  , filmowca – dziennikarza i żeglarza .   

    Regatom, oprócz sportowej , i na pewno zaciętej walki o najwyższe trofea , towarzyszyć będą liczne żeglarskie konkurencje sprawnościowe, rozgrywane     w atmosferze zabawy i niespodziewanych sytuacji  / na morzu wszystko się może zdarzyć /.

 

Więcej w kolejnych informacjach.

 

Pozdrawiam:

 

Leopold Naskręt

komandor regat

 

tel.kom. 0 503 008 271

tel./fax +58 671 3280

e-mail: nital@poczta.onet.pl

07-05-2005 08:57:00 · Jest Aktywny: Tak · Jest zatwierdzny: Tak ·

ŹEGLARZE , WODNIACY !!!

JESTEŚMY W WIELKIEJ UNIJNEJ RODZINIE - EUROPIE.
W NIEDZIELĘ 2 MAJA NA„TARGURYBNYM”
ODBYŁO SIĘ PIERWSZE
GDAŃSKIE OTWARCIE SEZONU ŹEGLARSKIEGO
2004
„MORZEM DO EUROPY”

>> Zapraszamy do Galerii zdjęć <<

ORGANIZATORAMI BYLI :

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Gdańsku

Wydział Promocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Gdańskie Kluby Źeglarskie

GDAŃSKIE ŚRODOWISKO ŹEGLARSKIE WE WSPÓŁPRACY

Z WYDZIAŁEM PROMOCJI URZĘDU MIEJSKIEGO W GDAŃSKU DLA PODKREŚLENIA HISTORYCZNEGO WYDARZENIA – AKCESJI DO

UNII EUROPEJSKIEJ PODJĘŁO DZIAŁANIE BĘDĄCE POCZĄTKIEM NOWEJ TRADYCJI COROCZNEGO UROCZYSTEGO ROZPOCZYNANIA

GDAŃSKIEGO SEZONU ŹEGLARSKIEGO NA „ TARGU RYBNYM „ PRZY BASZCIE „ŁABĘDŻ „ - SIEDZIBIE „ POLSKIEGO KLUBU MORSKIEGO „ GDAŃSK.

WSZYSTKO PO TO ABY 12 GDAŃSKICH KLUBÓW MOGŁO PRZEDSTAWIĆ SIĘ MIESZKAŃCOM GDAŃSKA , PRZEDSTAWIĆ

SWÓJ PROGRAM ŹEGLARSKI I MOTOROWODNY, IMPREZY JAKIE ORGANIZOWAĆ BĘDĄ W BIEŹĄCYM SEZONIE , ZAPROŚIC NA NIE MIESZKAŃCÓW. PRZEDEWSZYSTKIM ZAŚ WSKAZAĆ DROGĘ

DO UPRAWIANIA ŹEGLARSTWA, MOTOROWODNIACTWA I WSZYSTKICH MOŹLIWOŚCI REKREACJI NA WODZIE.

BANDERA ŹEGLARSKA POWIEWAJĄCA NA MASZCIE FLAGOWYM STOJĄCYM NA „TARGU RYBNYM” PRZY ” BASZCIE ŁABĘDZ” BĘDZIE PRZYPOMINAĆ WŁODARZOM MIASTA O ZNACZENIU MORZA DLA JEGO ROZWOJU, A ŹEGLARSTWA DLA PROMOCJI GDAŃSKA.

JUŹ MOŹEMY !

NIE TYLKO DROGĄ NA KOŁACH CZY „POWIETRZEM” DOLECIEĆ ALE TAKŹE DOPŁYNĄC DO KRAJÓW WIELKIEJ UNIJNEJ RODZINY NA POKŁADACH MORSKICH JACHTÓW ŹAGLOWYCH I MOTOROWYCH, A TAKŹE ŚRÓDLĄDOWYCH POPRZEZ SIEĆ ŚRÓDLĄDOWYCH DRÓG WODNYCH RZEK, KANAŁÓW I JEZIOR BEZ FORMALNOŚCI ORAZ UTRUDNIEŃ ZWIĄZANYCH Z PRZEKRACZANIEM GRANIC(ODPRAW GRANICZNYCH , CELNYCH).

W GDAŃSKIM OTWARCIU SEZONU ŹEGLARSKIEGO 2004 UDZIAŁ WZIĘŁO OKOŁO SZEŚĆDZIESIĘCIU JACHTÓW ŹAGLOWYCH I MOTOROWYCH , PONAD DWADZIEŚCIA OPTYMISTÓW, A TAKŹE KILKA GDYŃSKICH JACHTÓW I MOTORÓWEK Z PUCKA.

GDAŃSKA MARINA JACHTOWA JUŹ OD PIĄTKU ZAPEWNIŁA BEZPŁATNY POSTÓJ WSZYSTKIM JACHTOM UCZESTNICZĄCYM W GDAŃSKIM OTWARCIU SEZONU ŹEGLARSKIEGO .

W BOGATYM PROGRAMIE UROCZYSTEGO OTWARCIA GDAŃSKIEGO SEZONU ŹEGLARSKIEGO 2004 - UROCZYSTOŚCI ODBYWAJĄCEJ SIĘ W POBLIŹU NAJBARDZIEJ ZNANEGO NA ŚWIECIE SYMBOLU GDAŃSKA „GDAŃSKIEGO ŹURAWIA” ZNALAZŁY SIĘ TAKIE POZYCJE JAK : Regaty Otwarcia w klasie Optymist pomiędzy zawodnikami Uczniowskich Klubów Sportowych „Szekla” , „Wimpel” i UKS LOK . Przez cały dzień uroczystościom towarzyszył statek pożarniczo- ratowniczy „STRAŹAK- 4” „Morskiej Straży Pożarniczo-Ratowniczej Sp. Z o.o. „ w Gdańsku , kilkakrotnie prezentując swoje możliwości gaśniczo-ratownicze w postaci „ kurtyny wodnej” i wody ”wystrzeliwanej” z wodnych armatek .

WSZYSTKIE IMPREZY NA WODZIE ODBYWAŁY SIĘ NA AKWENIE OD UJŚCIA RADUNII DO LINII KURSOWANIA PROMU CENTRALNEGO MUZEUM MORSKIEGO .

CENTRALNA UROCZYSTOŚĆ - CEREMONIA PODNIESIENIA BANDERY ZGODNIE Z MORSKIM OBYCZAJEM I OTWARCIE PIERWSZEGO W UNII EUROPEJSKIEJ GDAŃSKIEGO SEZONU ŹEGLARSKIEGO ODBYŁO SIĘ GODZ..12 00 NA TARGU RYBNYM PRZY BASZCIE „ŁABĘDŻ”. CEREMONIĘ POPROWADZIŁ JAN TALIK KOMANDOR JACHTKLUBU STOCZNI GDAŃSKIEJ – NAJWIĘKSZEGO Z GDAŃSKICH KLUBÓW O TRADYCJACH SIĘGAJĄCYCH 1957 ROKU ZBUDOWANY SIŁAMI SWOICH CZŁONKÓW , PRZEZ DWADZIEŚCIA PARĘ LAT PIERWSZY POLSCE KLUB POD WZGLĘDEM PUNKTACJI KLAS OLIMPIJSKICH I PRZYGOTOWAWCZYCH. WIELU STARTUJĄCYCH DZISIAJ W REGATACH NA JACHTACH MORSKICH ŹEGLARZY TAKICH JAK KAROL JABŁOŃSKI , DOMINIK ŹYCKI SWOJE PIERWSZE KROKI STAWIAŁO WŁASNIE W JACHTKLUBIE STOCZNI GDAŃSKIEJ W OŚRODKU PRZYGOTOWAŃ OLIMPIJSKICH. JACHTKLUB STOCZNI GDAŃSKIEJ TO TAKŹE GŁOŚNE REJSY JACHTU „OTAGO” W REGATACH SZLAKIEM KLIPRÓW HERBACIANYCH POD DOWÓDZTWEM NIEŹYJĄCEGO JUŹ KAPITANA ZBYSZKA PIEŃKAWY , TO TAKŹE POLARNE WYPRAWY JACHTÓW FREYA ,MESTWIN CZY SPECJALNIE ZBUDOWANEGO NA WYPRAWĘ DOOKOŁA OBU AMERYK JACHTU „GEDANIA”

POPROWADZONE PRZEZ NIEŹYJĄCEGO NIESTETY JUŹ DZIŚ DARKA BOGUCKIEGO. CHOĆ TO JESZCZE NIE WSZYSTKIE DOKONANIA NA RAZIE TYLKO JEDNEGO Z GDAŃSKICH KLUBÓW JACHTKLUBU STOCZNI GDAŃSKIEJ TO HISTORIA KAŹDEGO Z GDAŃSKICH KLUBÓW JEST PODOBNA. O KAŹDYM Z NICH SPEAKER PROWADZĄCY IMPREZĘ MÓWIŁ TEGO DNIA WIELE POPRZEZ ZAINSTALOWANE NA DŁUGIM I RYBACKIM POBRZEŹACH ORAZ TARGU RYBNYM NAGŁOŚNIENIE DO LICZNIE MIMO NIE NAJLEPSZEJ POGODY ZGROMADZONYCH MIESZKAŃCÓW GDANSKA.

W CEREMONII OTWARCIA UDZIAŁ WZIELI PRZEDSTAWICIELE MIASTA GDAŃSKA Z PREZYDENTEM PAWŁEM ADAMOWICZEM ORAZ RADNYMI RADY MIASTA GDAŃSKA , A PRZEDE WSZYSTKIM GDAŃSKIE KLUBY ŹEGLARSKIE , GDAŃSCY ŹEGLARZE I NIE TYLKO BO GOŚCINNIE PRZYPŁYNĘLI ŹEGLARZE Z GDYNI , A NAWET PUCKA. WSZYSCY PRZEBYWAJĄCY NA DŁUGIM POBRZEŹU, PRZY TARGU RYBNYM I W OKOLICACH ZASZCZYCILI SWOJĄ OBECNOŚCIĄ CEREMONIĘ OTWARCIA GDAŃSKIEGO SEZONU ŹEGLARSKIEGO 2004 . PO PODNIESIENIU BANDERY ŹEGLARSKIEJ,

UROCZYSTEGO OGŁOSZENIA OTWARCIA GDAŃSKIEGO SEZONU ŹEGLARSKIEGO 2004 DOKONAŁ PREZYDENT GDAŃSKA PAWEŁ ADAMOWICZ.

NAJMŁODSZYM ŹEGLARZOM KLASY OPTYMIST STARUJĄCYM W REGATACH OTWARCIA WRĘCZONO PUCHARY , DYPLOMY I NAGRODY.

KILKADZIESIĄT JACHTÓW ŹAGLOWYCH I MOTOROWYCH TYCH DUŹYCH I TYCH NAJMNIEJSZYCH WZIĘŁO UDZIAŁ W PARADZIE PROWADZONEJ PRZEZ STATEK RATOWNICZY MORSKIEJ SŁUŹBY POSZUKIWANIA I RATOWNICTWA SAR „WIATR” W ASYŚCIE MOTORÓWEK POLICJI , STRAŹY MIEJSKIEJ , MOSiR , WOPR I SKUTERÓW WODNYCH GRUPY RATOWNICTWA.

NA TRASIE OD „POLSKIEGO HAKA” POPRZEZ „TARG RYBNY”

DO GDAŃSKIEGO „ŹURAWIA” BYŁO CO OGLĄDĆ BO TAK DOBRZE ZORGANIZOWANEJ PARADY JESZCZE NA MOTŁAWIE NIE BYŁO.

ZARAZ PO PARADZIE ROZPOCZĘŁY SIĘ POKAZY REGAT „SMOCZYCH ŁODZI” W WYKONANIU CZŁONKÓW KLUBU WODNEGO „WIKING” ORAZ MORSKIEGO ROBOTNICZEGO KLUBU SPORTOWEGO „GDAŃSK” ZORGANIZOWANE Z INSPIRACJI NIESTRUDZONEGO PASJONATA WŁODZIMIERZA SCHMIDTA.

NA ZAŁOGI JACHTÓW CUMUJĄCYCH W GDAŃSKIEJ MARINIE A TAKŹE I INNYCH CHĘTNYCH CZEKAŁY JESZCZE INNE ATRAKCJE TAKIE JAK:

PRZECIĄGANIE LINY - W NAGRODĘ UCZESTNICY OTRZYMALI KOSZULKI I PRZYDZIAŁ NA ŹEGLARSKI NAPÓJ

BYŁY TAKŹE I INNE KONKURSY DLA NAJMŁODSZYCH,

A CZAS W GDAŃSKIEJ MARINIE UMILAŁ GRAJĄC I SPIEWAJĄC ANDRZEJ STARZEC.

WARTO BYŁO SPĘDZIĆ CZAS Z ŹEGLARZAMI , MOTOROWODNIAKAMI TU NA MOTŁAWIE , W OKOLICACH TARGU RYBNEGO BO DZIAŁO SIĘ TEGO DNIA BARDZO WIELE.

MOŹNA BYLO ZWIEDZAĆ STATEK RATOWNICZY, STATEK POŹAROWY , A TAKŹE PRZEPŁYNĄĆ SIĘ CAŁKOWICIE ZA DARMO W GODZINACH 14 00 - DO 17 30 NA POKŁADACH JACHTÓW

„ BRYZA II” , „BONAWENTURA „ I „JOSEPH CONARAD” CUMUJĄCYCH PRZY POBRZEŹU RYBACKIM DO UJŚCIA RADUNI.

JACHTY Z KOMPLETAMI PASAŹERÓW KILKANAŚCIE RAZY ODBIJAŁY OD NABRZEŹA.

DO NIEWĄTPLIWIE ATRAKCYJNYCH POKAZÓW UŚWIETNIAJĄCYCH „GDAŃSKIE OTWARCIE SEZONU ŹEGLARSKIEGO 2004 „ NALEŹAŁY POKAZY RATOWNICTWA MORSKIEGO W WYKONANIU STATKU RATOWNICZEGO SAR-1500 „WIATR” I ŁODZI RATOWNICZEJ „Ł -4800” SAR „MORSKIEJ SŁUŹBY POSZUKIWANIA I RATOWNICTWA „ SAR. PODCZAS ZAINSCENIZOWANEJ AKCJI RATOWNICZEJ PRZY WYCIĄGANIU ROZBITKÓW Z WODY I UDZIELANIU IM PIERWSZEJ POMOCY STATKI RATOWNICZE POKAZAŁY NIESAMOWITE ZDOLNOŚCI MANEWROWE W PRECYZYJNYM PODEJŚCIU DO CZŁOWIEKA W WODZIE I PODJĘCIU RATOWANEGO NA POKŁAD PRZY POMOCY SPECJALNEJ HYDRAULICZNEJ PLATFORMY ZANURZANEJ W WODZIE .

W POKAZACH WZIĘŁY UDZIAŁ INNE SŁUŹBY NA CO DZIEŃ DBAJĄCE O BEZPIECZEŃSTWO WSZYSTKICH WODNIAKÓW: ŹEGLARZY, MOTOROWODNIAKÓW , KAJAKARZY , WIOŚLARZY, PLAŹOWICZÓW TAKIE JAK: JEDNOSTKI POLICJI WODNEJ ,REFERATU WODNEGO STRAŹY MIEJSKIEJ , WODNEGO OCHOTNICZEGO POGOTOWIA RATUNKOWEGO , RATOWNIKÓW , PŁETWONURKÓW , MOSiR - GDAŃSK , A TAKŹE NOWEJ NIEZWYKLE SPRAWNEJ W WODNYM RATOWNICTWIE FORMACJI „GRUPY RATOWNICTWA SKUTERÓW WODNYCH K-38”.

Niewątpliwie jednym z bardziej atrakcyjnych dla oglądających pokazów był pokaz którego bohaterem był pies ratowniczy - suczka IRA , wykonująca skoki do wody z płynącej motorówki , a także z wysokiego nabrzeża w celu ratowania człowieka poprzez doholowanie ratowanego do motorówki ,czy nabrzeża . Przewodnikiem , instruktorem i szkoleniowcem psa jest funkcjonariusz Straży Miejskiej w Gdańsku p. Michał Szalc .

PRZED NAMI BOGATY W IMPREZY ŹEGLARSKIE, MOTOROWODNE SEZON WODNIACKI. MAMY NADZIEJĘ ŹE, UDAŁO SIĘ ORGANIZATOROM ZACHĘCIĆ MIESZKAŃCÓW GDAŃSKA DO BLIŹSZEGO , PRAKTYCZNEGO KONTAKTU Z WSZYSTKIMI WODNYMI „DYSCYPLINAMI”, A POKAZY RATOWNICTWA SPOWODOWAŁY ŹE, PRZEBYWAJĄC NAD WODĄ CZY PŁYWAJĄC NA NIEJ BĘDĄ SIĘ CZULI BEZPIECZNIEJSI.

23-05-2004 14:19:00 · Jest Aktywny: Tak · Jest zatwierdzny: Tak ·

Historia Łodzi Smoczych w Polsce

Początek sportu łodzi smoczych w Polsce to rok 1997, kiedy to Włodzimierz Schmidt , długoletni działacz sportowy i trener zorganizował wraz z Jerzym Walczykiem pierwsze zawody międzynarodowe na Motławie w Gdańsku. Zawody mogły się odbyć tylko dlatego , że zaproszone z Niemiec kluby przywiozły dwie łodzie smocze. Ścigało się 7 osad z Niemiec i jedna Polska. W zawodach tych Gdańska osada pod nazwą „Gdańskie Smoki” zajęła III miejsce, a puchar Prezydenta Miasta Gdańska zdobyła załoga z Hamburga.

Sponsorem imprezy była Gdańska Stocznia Remontowa .

W następnych latach zostały zakupione do Polski dwie pierwsze łodzie i rozpoczęła się promocja tej nowej dyscypliny w województwie Pomorskim a następnie w Polsce.

W 1999 roku powstał pierwszy w Polsce klub pływania na łodziach smoczych pod nazwą Klub wodny „Wiking” Gdańsk , który z Morskim Robotniczym Klubem Sportowym „Gdańsk” organizuje co roku coraz większą liczbę regat w Gdańsku.

Najważniejsza rangą cieszą się międzynarodowe regaty Dominikańskie przeprowadzane podczas trwania Jarmarku Dominikańskiego.

Podczas trzecich zawodów międzynarodowych w 1999 roku zorganizowanych na otwarcie Jarmarku Dominikańskiego , pierwszy raz zwyciężyła załoga polska. Zawody te obserwował zaprzyjaźniony z Piotrem Gawlickim , dyrektorem Tetra Polska brytyjski przedsiębiorca Derek Hankinson, który sfinansował udział polskiej drużyny w mistrzostwach Świata w Nottingham w Anglii.

Na mistrzostwach tych drużyna polska uplasowała się w środku stawki zajmując w ogólnej punktacji klasy „Open” 8 miejsce na 15 startujących krajów, a w Europie 5 za Niemcami, Wielką Brytanią , Danią i Węgrami.

2000 rok to pierwszy medal zdobyty na Mistrzostwach Europy w Malme.

Załoga Polska w klasie open zdobyła brązowy medal w wyścigu na 500 metrów

2001 rok to Start i VII miejsce osady Polskiej na Mistrzostwach Świata łodzi Smoczych w Filadelfi.

Osada reprezentująca Polskę w Mistrzostwach Europy i Świata składał się z zawodników pochodzących z klubów MRKS „ Gdańsk” Wiking Gdańsk , Nogatu Malbork , Victori Sztum i Astori Bydgoszcz.

W Klubowych Mistrzostwach Europy w Bremen w 2001 roku załoga w klasie open reprezentująca Klub Wodny „Wiking” zdobyła brązowy medal w wyścigu na 250 m.

Sukcesy zawodników polskich i zaangażowanie w rozwój tej dyscypliny kilku zpaleńców doprowadziło do powołania w 1999 roku w Gdańsku Polskiej Federacji Łodzi Smoczych.

Która organizuje :

W 2002 rok Mistrzostwa Europy łodzi smoczych w Poznaniu. Kilka medalowych pozycji w tym 3 złote medale polskich juniorów

W 2003 roku Mistrzostwa Świata w Poznaniu 6 medali w tym z złote juniorów.

Aktualnie smocze łodzie są uprawiane sportowo w kilku ośrodkach w kraju takich jak Gdańsk , Malbork, Bydgoszcz. Olsztyn, Poznań , Lublin , Gorzów, Szczecin

Kolejne miasta w tym roku będą organizowały zawody promujące pływanie na smoczych łodziach.

Oprócz konkurencji sportowych rozgrywane są zawody w klasie „Fan” tj . turystycznej.

Kilka zakładów posiada swoje złogi składające się z Pracowników sa to między innymi Saur Neptun Gdańsk . Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, Sklep IKEA , Straż Miejska , Cukrownia Malbork i wiele innych.

Dane techniczne

Długość łodzi 12.29 m

Szerokość Łodzi 1 .16 m.

Waga około 250 kg.

Załoga:

22 osoby , w tym 20 kajakarzy , sternik i bębniarza.

Są też łodzie 12 osobowe w tym 10 kajakarzy , stremnik i bębniarz.

Wiosła są znormalizowanej długości do 130 cm . dopasowywane do danego zawodnika.

Regaty rozgrywa się na dystansach : 250 metrów

, 500 i 1000 m.

Kategorie : Juniorzy , seniorzy , weterani ponad 40 lat.

Klasy : Open ( może płynąć dowolna liczba kobiet)

Mixt co najmniej 8 kobiet.

Legenda

Ponad 2300 lat tem, w sercu Chin, rzeka MI LO była świadkiem śmierci Qu Yuana – poety i cesarskiego doradcy.

Wówczas nikt nie zdawał sobie sprawy, że była również świadkiem narodzin tradycji, która przerodziła się w sport.

Na skorumpowanym dworze cesarskim , Qu Yuan był uczciwym człowiekiem, który chciał poprawić los zwykłych ludzi.

Zausznicy cesarza, nienawidzący zmian i zazdroszczący Qu Yuanowi łask i popularności uknuli intrygę, która pozbawiła QU yuana cesarskiego zaufania i doprowadziła do wygnania go z dworu. Zrozpaczony poeta rozpoczął swoją wędrówkę po prowincjach, zapisując w swych wierszach smutek , jaki trawił jego duszę.

Jego wędrówka trwała wiele dni i noc , aż pewnego dnia przyszedł nad brzeg rzeki Mi LO i rzucił się w jej nurty. Nie wiadomo , dlaczego to zrobił. Być może nie mógł znieść smutku i samotności jakie nosił w sercu, a może nie mógł cierpieć swej bezsilności wobec systemu.

Rybacy, którzy widzieli jego desperacki czyn , pospieszyli mu na ratunek. Bijąc w bębny, by odstraszyć głodne ryby i wiosłując wściekle, próbowali uratować poetę.

Na próżno. Qu Yuan utonął, a jego ciało nie zostało odnalezione. Na pamiątkę tej tragedii, każdego roku urządzane były wyścigi łodzi. W ten sposób narodził się sport, który podbił serca nie tylko Chinczyków, ale także ludzi innych kultur.

Włodzimierz Schmidt
23-05-2004 14:17:00 · Jest Aktywny: Tak · Jest zatwierdzny: Tak ·
M-c Nazwa regat Dzień Miejsce Klasy Organizator
MA Puchar Komandora JKMW "Kotwica" 01. Gdynia IMS, ORC Club, turystyczne JKMW "Kotwica"
J Okręgowe Otwarcie Sezonu Źeglarskiego 15 Gdańsk POZŹ, JK Północny
CZ XII Zlot jachtów turystycznych "Szlakiem Praojców" 03 - 04. Gdynia-Jastarnia-Gdynia turystyczne JKM "Gryf"
ER Regaty Otwarcia 10 - 11. Gdańsk - Górki Zach. turystyczne JKM "Neptun"
WI Puchar Dowódcy Marynarki Wojennej 17 - 20. Gdynia IMS, ORC Club, turystyczne JKMW "Kotwica"
E Bieg Kaprów 20 Gdynia turystyczne POZŹ, JKMW "Kotwica"
C Regaty Dni Morza 26-27 Gdynia Micro YK "Stal"
Regaty Neptuna 03 - 04. Górki Zach. turystyczne JKM "Neptun"
L Smart Race 2004 10 Gdynia turystyczne Smart, YK "Stal"
IP XX Międzynarodowe Regaty Heweliusza 19 - 22 Gdańsk IMS, ORC Club, turystyczne JK "Portowiec"
I Gdańsk Sail - Baltic Sail 22 - 25 Gdańsk żaglowce, jachty UM Gdańska
EC VI Regaty o Puchar Przew. NSZZ "Solidarność" 31 Gdańsk IMS, ORC Club, turystyczne KSKZiS, NSZZ "Solid". JK "Gdańsk", PKM
S II Regaty o Puchar Marszałka Woj. Pomorsk. 01. Gdańsk IMS, ORC Club, turystyczne KSKZiS, NSZZ "Solid". JK "Gdańsk", PKM
I III Regaty Długodystansowe 03 - 05. Gdańsk IMS, ORC Club, turystyczne KSKZiS, NSZZ "Solid". JK "Gdańsk", PKM
E IDEA Gdynia Sailing Days, MŹMP 03 - 07. Gdynia IMS, ORC Club, 730 Stowarzyszenie Źeglarstwa Regatowego
R V Regaty o Puchar Zatoki Gdańskiej 07. Gdańsk IMS, ORC Club, turystyczne KSKZiS, NSZZ "Solid". JK "Gdańsk", PKM
P XLI Regaty Dominika, Puchar Przew.RM Gdańska 08. Gdańsk IMS, ORC Club, turystyczne KSKZiS, NSZZ "Solid". JK "Gdańsk", PKM
I Puchar Prezydenta Miasta Gdańska 2004 14 - 15 Gdańsk IMS, ORC Club, PPJK Jachtklub St.Gd.
E Puchar Leonida Teligi regaty samotników 22 Gdynia JKM "Gryf"
Ń XXVI Puchar Obrońców Westerplatte 28 - 29 Gdańsk IMS, ORC Club, turystyczne YK "Północny"
WRZ XLV Regaty o Puchar Prezesa LOK, Puchar Przew.RM Gdynia 04 -05. Gdynia IMS, ORC Club, turystyczne JKM "Gryf"
SI Puchar 6 Piw 04 - 25. Górki Zach. turystyczne Jachtklub St.Gd.
Puchar Komandora JKM "Neptun" 11 - 12. Górki Zach. turystyczne JKM "Neptun"
PAŻD Błękitna Wstęga Zatoki Gdańskiej 02. Gdynia bez ograniczeń YK "Stal"
ZIE Błękitna Wstęga Przełomu 09 - 10. Górki Zach. bez ograniczeń JKM "Neptun"
RNIK Puchar Komendanta OSŹMW 16 Gdynia IMS, ORC Club, turystyczne JKMW "Kotwica"
Okręgowe Zakończenie Sezonu 11-lis Gdynia POZŹ, YKP
28-04-2004 15:37:00 · Jest Aktywny: Tak · Jest zatwierdzny: Tak ·
  • Save this on Delicious

Reklama

News

packersmovers .in

Avoid pipe dream gauges. Generally, these are organizations that may offer a lower site before the move and after that discharge your pockets with concealed a great many. Be extremely careful about

Zamienić kurnik na apartamentowce…

Ponury i przygnębiający barak pamiętający zamierzchłe czasy PRL, dawna i dzisiejsza siedziba władz jednej z największych gdańskich spółdzielni mieszkaniowych, nie jest najlepszą wizytówką LWSM Morena.

„Promyk Nadziei” zbuduje plac zabaw

Zakończył się konkurs skierowany do organizacji pozarządowych na wybudowanie plac w zabaw dla dzieci na terenie Gdańska. Nowe atrakcje dla najmłodszych powstaną do końca 2010 r. Wśr d dwunastu oferent

Niechciane zaliczki

Zarząd LWSM Morena wprowadził zaliczkową opłatę 10 złotych na poczet rozliczenia tak zwanej wody r żnicowej. Kwota ta podlegać będzie rozliczeniu po zakończeniu okresu rozliczeniowego zużycia wody.

Castel wycina w pień

Przy ul. Magellana na Morenie wycięto w pień dorodne drzewa, a zaraz potem na teren wjechały spychacze zaalarmowali nas mieszkańcy osiedla Morena. Jeśli wycięte zostały jakiekolwiek drzewa, to z c

Zarządowi nie podwyższono wynagrodzenia

17 sierpnia obradowała Rada Nadzorcza LWSM Morena . Obecni byli zainteresowani członkowie sp łdzielni. Zmieniono zasady typowania dom w do rocznego planu dociepleń. Obecnie o pierwszeństwie będzie de

Myjnia oprotestowana

Czy na parkingu przy ul. Kolumba wydzierżawionym od sp łdzielni prywatny przedsiębiorca, Władysław Krugły, będzie m gł zbudować myjnię dla samochod w? Mieszkańcy sąsiadujący z tym parkingiem, sondow

Przed pierwszym dzwonkiem…

Do nowego roku szkolnego pozostało już niewiele czasu, toteż każda godzina w szkole przy Gojawiczyńskiej wykorzystywana jest maksymalnie, aby jak najlepiej przygotować plac wkę do zajęć.Brygada remont

Czy bandytyzm zawładnie Moreną?

Podpalenie piwnicy przy Marusarz wny 6, uszkodzenie windy dwa tygodnie p źniej w tym samym bloku, kradzież element w rusztowania przy Amundsena, przecięcie przewod w paliwowych w samochodzie zaparkowa

Bez tabletek uspokajających

Pracownicy chełmskiej sp łdzielni twierdzą, że wraz z dokonanymi zmianami we władzach przestały śnić się im po nocach koszmary i do pracy, jak dawniej, chodzą chętnie, bez stresu.Maria Supłatowicz pot

Wczytywanie...