
2) formujemy zagadki do poszczególnych obrazków np. Przychodzi do dzieci w Święta Bożego Narodzenia i rozdaje prezenty? Mikołaj
3) Nazywamy obrazki, następnie dzielimy na sylaby dany wyraz np. Bałwan? BAŁ- WAN, dziecko może dzielić wyraz na sylaby za pomocą klaśnięć, tupnięć itp.
4) Ćwiczmy pamięć? kładziemy przed dzieckiem obrazki, nazywamy, a następnie odwracamy na drugą stronę. Zadaniem dziecka jest powiedzenie, co w jakiej kolejności się znajduje.
5) Szukamy takiej samej pary? układamy obrazki na karcie aktywności.
Zawartość zestawu:
4 szt. Zalaminowane znaczne i wyraźne obrazki przygotowane pod kątem graficznym o tematyce świątecznej Zawartość zestawu:
4 szt. Zalaminowane wielkie i wyraźne obrazki przygotowane pod kątem graficznym o tematyce świątecznej
- zalaminowana karta aktywności do dobierania
2) pakiet? Świąteczne obrazki - ćwiczymy czytanie globalne?
linia zalaminowanych obrazków dotycząca tematyki świątecznej, przedstawiająca wyraźne i wielkie obrazki, przygotowane pod kątem graficznym. Na zalaminowanej karcie aktywności - każdy obrazek jest podpisany wyrazem do czytania globalnego, a obok z prawej strony są wolne miejsca na odnalezienie i zaczepienie trafnego wyrazu.
Celem terapeutycznym jest rozwijanie mowy, poznawanie świat, percepcji słuchowej i wzrokowej.
komplet możemy wykorzystać do różnej aktywności poznawczej:
1) ukazujemy dziecku obrazek, następnie pod nim wyraz. Czytamy wyraz, prosimy dziecko żeby spróbowało za nami powtórzyć. Następnie dzielimy na sylaby i głoski. Dziecko podejmuje działania dotyczące powtórzenia za nami czynności.
2) Szukamy z dzieckiem takiego samego wyrazu, do optymalnego obrazka na karcie aktywności. Następnie po odnalezieniu optymalnego napisu, prosimy dziecko aby zaczepiło go w odpowiednim okienku.
3) Wymawiamy dany wyraz, prosimy dziecko żeby spróbowało pokazać nam jaki symbolizuje to obrazek.
4) Szukamy trafnego wyrazu do obrazka? np. Znajdź słowo choinka. Podziel na sylaby, głoski.
Zawartość zestawu:
4 szt. Zalaminowanych plakietek z wyrazami czytania globalnego do uzupełniania karty aktywności oraz zabaw rozwijających mowę
- zalaminowana karta aktywności do dopełniania
3. Zestaw? Czytamy i układamy - metoda sylabowa?
zestaw pomocy terapeutycznej posiadającej na celu wczesne wspomaganie nauki czytania przez używanie metody sylabowej zgodnie z zasadą metodą symultaniczno-sekwencyjną.
W zestawie zawarto na karcie aktywności obrazki z wyraźnym podziałem na sylaby. Dodatkowym atutem jest zaznaczenie sylab w adekwatnej kolejności kolorami ( czarny, czerwony,?..) co zezwala na łatwiejszą naukę łączenia sylab. Zadaniem dziecka, jest dostosowanie sylab to przygotowanych kart aktywności (podpisanych wyrazem do czytania globalnego), a także tworzenia samodzielnie wyrazów.
kolekcja zestawu ? Czytamy i układamy - metoda sylabowa? jest uzupełnieniem zestawu ? Świąteczne obrazki - ćwiczymy czytanie globalne? tak żeby dziecko miało możliwość zapoznania się równocześnie z wyrazami do czytania globalnego i tworzenia wyrazów z sylab.
Przykładowe zabawy z zestawem:
1) Wskazujemy obrazek, pytam co to jest? Następnie pod obrazkiem przyglądamy się wyrazowi, który zaznaczony jest odpowiednimi kolorami (pierwsza sylaba? na czarno, druga sylaba na czerwono itp.) Pytamy się z ilu sylab składa się wyraz np. Mikołaj? MI-KO- ŁAJ ( 3 sylaby). Następnie pytamy się ile z nich jest zaznaczone na dany odcień np. Czerwony lub czarny)
2) Podajemy dziecku sylaby do utworzenia optymalnego wyrazu np. Prezenty. Dziecko na podstawie widocznego wzoru, tworzy wyraz z sylab.
3) W trudniejszej wersji dziecko szuka wśród najróżniejszych sylab, tych które są potrzebne do utworzenia danego wyrazu odpowiadającego do obrazka.
Zawartość zestawu:
Zalaminowana karta aktywności do uzupełniania
11 szt. Zalaminowanych sylab do tworzenia wyrazów z sylab do obrazków
4. Zestaw?Potrafię liczyć - ćwiczymy umiejętności matematyczne?
komplet ?Potrafię liczyć - ćwiczymy umiejętności matematyczne? to propozycja pomocy terapeutycznej mającej na celu wczesne wspomaganie umiejętności matematycznych w tym liczenia. Na każdej zalaminowanej karcie aktywności po lewej stronie w każdym kwadracie występuje pewna liczba obrazków, z prawej strony zostawione jest miejsce na cyfrę. Zadaniem dziecka jest przeliczenie liczba obrazków a następnie odnalezienie cyfry.
Przykładowe zabawy z zestawem:
1) Omawiamy obrazki. Wskazujemy i liczymy ile obrazków występuje w danym kwadracie. Głośno wymawiamy cyfrę.
2) Pokaż na palcach ile to jest 4. Ułóż tyle patyczków ile jest reniferów.
3) prezentujemy cyfry i omawiamy z dzieckiem. To jest cyfra np. 2.
4) Układamy cyfry, prosimy dziecko żeby wskazało nam daną cyfrę, którą wypowiemy.
5) Układamy cyfry w optymalnej kolejności.
6) dostosowujemy cyfry do ilości obrazków na kartach aktywności.
Zawartość zestawu:
6 szt. Zalaminowanych pokaźnych cyfr do uzupełniania kart aktywności i zabaw matematycznych
2 zalaminowane karty aktywności do omawiania, przeliczania obrazków, nakładania cyfr
5. Komplet? budujemy sekwencje- rozwijamy zdolności matematyczne?
zestaw ?stwarzamy sekwencje- rozwijamy zdolności matematyczne? to sugestia zabaw w tworzenie i dokańczanie sekwencji. Na karcie aktywności mamy podaną pewną sekwencję obrazków, przyglądając się im, wiemy jaki obrazek należy dać w wolnym miejscu.
Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych? mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.
Przykładowe zabawy z zestawem:
1) Omawiamy i wskazujemy obrazki. Zwracamy uwagę jaki obrazek się powtarza.
2) Podajemy dziecku obrazki, prosimy aby spróbowało dokończyć wzór sekwencji.
3) Układamy swój własny wzór? według reguły słownej.
Zawartość zestawu:
4 szt. Zalaminowanych obrazków do zaczepiania na karcie aktywności i tworzenia sekwencji
Zalaminowana karta aktywności ze wzorami sekwencji do dobierania
6. Zestaw? Obracanie na płaszczyźnie - na podstawie metody krakowskiej?
zestaw ? Obracanie na płaszczyźnie - na podstawie metody krakowskiej? ma na celu rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej. W zestawie zawarto aż 24 szt. Zalaminowanych obrazków o tematyce świątecznej, które różnią się między sobą ułożeniem (jedna rzecz występuje w 4 pozycjach). Do tego mamy do dyspozycji 3 zalaminowane karty aktywności na których znajdują się wzory do ułożenia i wolne miejsca na przyczepienie pozostałych obrazków. Idealne ćwiczenie na analizę i syntezę wzrokową, rozwijające myślenie logiczne.
Przykładowe zabawy z zestawem:
1. Omawiamy obrazki na zalaminowanych kartach aktywności. Pytamy czym się różnią obrazki.
2. Szukamy wśród innych obrazków te, które będą np. Nam niezbędne do ułożenia danego wzoru (np. Bombki)
3. Pokazujemy dziecku na czym polega zadanie. Do wzoru układamy z obrazków tak sam wzór. Następnie czynność wykonuje dziecko.
4. Ułóż tak samo- to dziecko samodzielnie wśród przeróżnych obrazków układa takie same wzory.
Zawartość zestawu:
- 24 szt. Zalaminowanych obrazków do układania na płaszczyźnie
- 3 zalaminowane karty aktywności ze wzorami, do dobierania
DO ZESTAWU proponujEMY ZAKUPIĆ RZEPĘ SAMOPRZYLEPNĄ DZIĘKI KTÓREJ WSZYSTKIE POMOCE BĘDĄ SIĘ LEPIEJ TRZYMAĆ, A DZIECKO BĘDZIE MIAŁO MOŻLIWOŚĆ ŁATWIEJSZEGO MANIPULOWANIA.
RZEPA SAMOPRZYLEPNA W NASZYM SKLEPIE dostępnA W ZAKŁADCE AKCESORIA. DO ZESTAWU koniecznE JEST OK. 3 METRÓW.