początku było białe mydło, które w 1905 roku otrzymało dziś znaną na całym świecie nazwę: Nivea. Standardowy śnieżnobiały krem o tej nazwie pojawił się sześć lat później, na dodatek dzięki utalentowanemu aptekarzowi Oscarowi Troplowitz, który zainspirował się łacińskim określeniem na śnieg nivis przy wyborze nazwy. Swe specyficzne opakowanie w odcieniu blue krem otrzymał jednak dopiero w 1924 roku. O tym jak ważnym i nowoczesnym wynalazkiem był ów krem świadczy fakt, że jego receptura pozostała do dziś niemal niezmieniona. Dziś Nivea jest chronioną marką przedsiębiorstwa Beiersdorf AG. Asortyment Nivea, obejmujący początkowo krem do twarzy i dłoni, został sukcesywnie zwiększony o dopełniające produkty do pielęgnacji twarzy, włosów, ciała i o kosmetyki do makijażu. Natomiast miejsce tradycyjnego kremu zajęły innowacyjne produkty jak „Nivea Cellular Anti-Age" linia. Nowym rozdziałem w historii firmy było w 1968 roku utworzenie specjalnego laboratorium odpowiedzialnego na wykreowanie aromatów firmowych. Jako standardowy dominujący aromat towarów Nivea została wybrana bergamota, z czasem zastąpiona jej odpowiednikiem plastikowym. Ta standardowa subtelna, świeża woń poza tym realnie neutralnych białych albo bezbarwnych kosmetyków była przez dziesięciolecia i jest do teraz jednym z głównych powodów, dla którego one są tak szczerze uznane i ochoczo kupowane. Wśród nielicznych wyjątków od reguły są m.in. Mleczka nowej generacji do pielęgnacji ciała o aromatach miodowym i czekoladowym z kolekcji „Body Milk". Punktualnie z okazji 100-go jubileuszu producenta i wykreowania pierwszego kremu na rynku pojawiła się w limitowanej edycji woda toaletowa. Po odniesieniu ogromnego sukcesu pozostała ona zastąpiona drugą edycją o nazwie „Nivea Original EDT", z dominującymi kwiatowymi aromatami i słodkawej nucie. W swoim zamyśle miała to być kreacja zapachowa neutralna, dedykowana dla obu płci. Zupełnie zgodnie z filozofią pozostałych artykułów Nivea flakon perfum otrzymał szczególnie prostą formę, na którym wyłącznie dumnie widnieje etykietka z firmowym logo jako jedyna dekoracja. Dodatkowo kolorystyka flakonu jest ściśle podporządkowana charakterystycznemu dla producenta wizerunkowi o tylko dwóch odcieńch granatowej i białej.