Rimmel jest brytyjskim przedsiębiorstwem o długiej tradycji wyspecjalizowanym w kosmetykach założonym w Londynie w 1820 roku przez Francuza Gerarda Rimmela perfumiarza z zawodu. Dzięki jego prekursorskim - niekonwencjonalnym jak na owe czasy marketingowym sposobom udało mu się rozbudować firmę. Międzynarodowy rozgłos producent zdobyła po kierunkiem jego synów pod koniec XIX wieku, m.in. Dzięki rozbudowaniu asortymentu o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, a w tym makijażu wraz z maskarą na czele. Takie produkty początkowo znajdujące z reguły popyt w branży filmowej przyniosły firmie Rimmel London stale rosnącą popularność. Od momentu wykupienia firmy przez Koncern Coty w 1996 roku oblicze i asortyment firmy nieco się zmieniły, pojawiły się za to akcenty promujące brytyjskość, a w szczególności londyński fason. Do sukcesu przyczynił się z całą pewnością fakt, że twarzą marki stała się urzekająca i jeszcze bardziej słynna supermodelka Kate Moss. Aktualnie serca wielu potencjalnych klientek w imieniu Rimmel London zdobywa dość niekonwencjonalna Rita Ora, brytyjska piosenkarka, modelka i aktorka w jednym. W asortymencie producenta znajduje się obecnie pełna paleta kosmetyków należących do szpalt: makijaż, pielęgnacja i włosy, które są przede wszystkim adresowane do młodego pokolenia żeńskiej płci. Jednym z ostatnich produktów z sukcesem wylansowanych przez Rimmel London jest szczególnie trwała pomadka „Provocalips", która według reklamującej ją obietnicy akcentuje się wytrzymałością na pocałunki w okresie 16 godzin i dodatkowo nie brudzi! Takie właściwości ma ona zawdzięczać specjalnej formule dwóch warstw: po naniesieniu specjalnym aplikatorem właściwej barwiącej pomadki i odczekaniu 60 sekund pomadkę należy utrwalić specjalnym bezbarwnym błyszczykiem. Swą pełną niekoniecznie klasycznego uroku twarz reklamie pomadki użyczyła Georgia May Jagger. Typowa twarz Jagger wydajnie zwracała uwagę na produkty Rimmel London dodatkowo w innych kampaniach reklamujących m.in. Matujące podkłady oraz znaną maskarę.