
Rimmel jest brytyjskim przedsiębiorstwem o długiej tradycji wyspecjalizowanym w kosmetykach założonym w Londynie w 1820 roku poprzez Francuza Gerarda Rimmela perfumiarza z zawodu. Dzięki jego nowatorskim - niekonwencjonalnym jak na owe czasy marketingowym sposobom udało mu się rozbudować producenta.
Międzynarodowy rozgłos marka zdobyła po kierunkiem jego synów pod koniec XIX wieku, m.in. Dzięki rozbudowaniu asortymentu o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, a w tym makijażu wraz z maskarą na czele. Takie produkty początkowo znajdujące głównie popyt w branży filmowej przyniosły firmie Rimmel London stale rosnącą popularność.
Od momentu wykupienia producenta poprzez Koncern Coty w 1996 roku oblicze i asortyment marki nieco się zmieniły, pojawiły się za to akcenty promujące brytyjskość, a w szczególności londyński styl. Do sukcesu przyczynił się bez wątpienia fakt, iż twarzą firmy stała się urzekająca i jeszcze bardziej popularna supermodelka Kate Moss.
aktualnie serca wielu potencjalnych konsumentek w imieniu Rimmel London zdobywa dość niekonwencjonalna Rita Ora, brytyjska piosenkarka, modelka i aktorka w jednym. W asortymencie producenta znajduje się aktualnie pełna paleta kosmetyków należących do szpalt: makijaż, pielęgnacja i włosy, które są typowo adresowane do młodego pokolenia kobiecej płci.
Jednym z ostatnich towarów z sukcesem wylansowanych poprzez Rimmel London jest nad wyraz trwała pomadka „Provocalips", która według reklamującej ją obietnicy eksponuje się odpornością na pocałunki w okresie 16 godzin i na dodatek nie brudzi!
Takie parametry ma ona zawdzięczać specjalnej formule dwóch warstw: po naniesieniu specjalnym aplikatorem właściwej barwiącej pomadki i odczekaniu 60 sekund pomadkę należy utrwalić specjalnym bezbarwnym błyszczykiem.
Swą całkowitą niekoniecznie klasycznego uroku twarz reklamie pomadki użyczyła Georgia May Jagger. Specyficzna twarz Jagger produktywnie zwracała uwagę na produkty Rimmel London także w innych kampaniach reklamujących m.in.
matujące podkłady, a także sławną maskarę.