
Jak sporo innych drogich kreacji z wyższej półki pachnidła marki Paco Rabanne mnóstwo łączy ze światem mody i Paryżem. Paco Rabanne, właściwie Francisco Rabaneda-Cuervo, z pochodzenia Baskijczyk, z początkiem ostatniej wojny znalazł schronienie wraz z matką w Paryżu.
Dość prędko odnalazł tam optymalne drzwi do świata Haute Couture, po części dzięki swej matce krawcowej z zawodu, a po części dzięki umiejętności rysowania, czym dorabiał sobie w czasie studiów architektury u Givenchy i innych projektantów mody.
Pierwszą własną kolekcję zaprojektował w 1966 roku, która okazała się być znacznym sukcesem. Zasłynął on m. In. Z kostiumów dla Jane Fondy w filmie „Barbarella". Producent wywodzącą się od jego imienia prędko uzyskała popularność i odergrała istotną rolę w kształtowaniu stylu lat sześćdziesiątych.
W Paryżu dom mody Paco Rabanne znany był z prowokacji na pokazach mody, które stale jako pierwsze odbywały się z towarzyszeniem muzyki i często przypominały szczegółowo przygotowane przedstawienia. Osobiste zainteresowania Rabanne futuryzmem znalazły przeniesienie w jego projektach ubrań, do których realizacji stosował nieraz niekonwencjonalne materiały, jak metale, plastik i papier.
Pomysł, który się wtedy narodził, na sukienkę naszywane metalowe aplikacje, stał się swojego typu jego ulubionym tematyką, który do dziś pojawia się w kolejnych kolekcjach. Po aktywnym progresywnym początkowym okresie Rabanne zaczął się w miarę upływu lat wycofywać z energicznego udziału z interesu, aby po latach powrócić z nową pasją dla perfum...!
Black XS to bardzo udana kreacja kobiecych perfum, której przypisuje się charakter kwintesencji kobiecości. Szczególnym polem do popisu okazały się jednak być dla Rabanne pachnidła męskie, jak One Milion i Invictus.
Wszystkie serie obejmujące każdorazowo także perfumowane kosmetyki perfekcyjnie sprzedają się i znalazły szczególnie pozytywny oddźwięk za unikatową oryginalność i jakość. Symbolizują to już ich ekstrawaganckie flakony, które mają charakter obiektów kolekcjonerskich.
Black XS to utrzymany w konwencji stylistycznej rockowej kolisty fioletowy flakon ze szklaną finezyjną różą i metalicznym napisem. One Milion to ni mniej ni więcej jak złota sztabka, podczas gdy Invictus to platynowe trofeum.