
Tytuł OpenGL i GLSL (nie taki niedługi kurs) Część II Autor Przemysław Kiciak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20863-9 Rok wydania 2019 Wydanie 1 liczba stron 250 Format pdf Spis treści 14. Druga aplikacja 245 14.1. Płaty powierzchni Béziera 245 14.2. Wymierne płaty Béziera 249 14.3. Szadery 251 14.4. Procedury wprowadzania i rysowania płatów Béziera 262 14.5. Czajnik z Utah 267 14.6. Druga aplikacja 268 14.7. Uzupełnienia 276 15. Aplikacja druga A 279 15.1. Wyświetlanie siatek kontrolnych—szadery 279 15.2. Wyświetlanie siatek kontrolnych—procedury w C 282 15.3. Nowe i zmodyfikowane procedury aplikacji 282 15.4. Ćwiczenia 284 15.5. Uzupełnienia 285 16. Aplikacja druga B 289 16.1. Iloczyn sferyczny i powierzchnie obrotowe 289 16.2. Konstruowanie reprezentacji torusa 291 16.3. Zmiany w aplikacji 293 16.4. Ćwiczenia 298 16.5. *Uzupełnienia 299 17. Aplikacja druga C 303 17.1. Modele oświetlenia Phonga i Blinna–Phonga 303 17.2. Szadery 305 17.3. Zmiany w aplikacji 310 17.4. Uzupełnienia 316 17.4.1. Test nożyczek 316 17.4.2. Wczesne testy fragmentu 316 17.4.3. Oświetlenie hemisferyczne 317 17.5. Ćwiczenia 319 18. Aplikacja druga D 321 18.1. Mipmaping 322 18.2. Szadery 322 18.3. Czytanie i pisanie plików TIFF 327 18.4. Procedury przygotowania tekstur 330 18.5. Zmiany w aplikacji 332 18.6. Antyaliasing 335 18.7. Ćwiczenia 336 18.8. Uzupełnienia 337 18.8.1. Zwiększanie dziedziny tekstur 337 18.8.2. Jednoczesne używanie wielu tekstur 338 18.8.3. Skróty w OpenGL-u ¥. 339 18.8.4. Rzutowe odwzorowanie dziedziny tekstury 340 18.8.5. Antyaliasing w aplikacjach biblioteki FreeGLUT 342 19. Aplikacja druga E 343 19.1. Algebra z geometrią 343 19.2. Tworzenie obrazów poza oknem 345 19.3. Szadery 345 19.4. Procedury obsługi lustra 348 19.5. Zmiany w aplikacji 352 19.6. Ćwiczenia 357 20. Aplikacja druga F 359 20.1. Wektor normalny zaburzonej powierzchni 359 20.2. Szadery 362 20.3. Zmiany w aplikacji 370 20.4. Ćwiczenia 371 20.5. *Uzupełnienia 371 20.5.1. Anizotropowy model oświetlenia 371 20.5.2. Antyaliasing tekstur proceduralnych 374 20.5.3. Modykowanie współrzędnych tekstury odkształceń 375 21. Aplikacja druga G 381 21.1. Kompozycja rzutowania sceny dla źródeł światła 382 21.2. Szadery 387 21.3. Tworzenie buforów ramki i tekstur dla obszarów cienia 396 21.4. Zmiany w aplikacji 399 21.5. Uzupełnienia 406 21.5.1. Poprawianie błędów reprezentacji obszaru cienia 406 21.5.2. Antyaliasing cienia 408 21.6. Ćwiczenia 410 22. Aplikacja druga H 411 22.1. Łańcuchy kinematyczne 411 22.2. Procedury obsługi łańcucha kinematycznego 416 22.3. Szader obliczeniowy artykulacji 430 22.4. Zmiany w aplikacji 433 22.5. Ćwiczenia 444 23. Aplikacja druga I 445 23.1. Równania ruchu i reguły zachowania cząsteczek 445 23.2. Szadery układu cząsteczek 448 23.3. Generatory liczb i wektorów pseudolosowych 451 23.4. Przygotowanie, symulacja i rysowanie układu cząsteczek 453 23.5. Zmiany łańcucha kinematycznego 461 23.6. Algorytm cieni dla mgły 463 23.7. Pozostałe zmiany w aplikacji 469 23.8. Ćwiczenia 470 23.9. *Uzupełnienia 471 23.9.1. Funkcje mieszające 471 23.9.2. Odzorowanie buforów w przestrzeń adresową CPU 472 24. Aplikacja druga J 473 24.1. Podstawy symulacji głębi ostrości 473 24.2. Implementacja bufora akumulacji 479 24.3. Obliczanie parametrów rzutowania 486 24.4. Dalsze zmiany w aplikacji 489 24.5. Ćwiczenia 499 25. Aplikacja druga K 501 25.1. Rysowanie na wielu warstwach 501 25.2. Stereoskopia 510 25.3. Ćwiczenia 515 25.4. Uzupełnienia 516 25.4.1. Tekstury i obrazy 516 25.4.2. Tekstury sześcianowe 518 25.4.3. *Prymitywy z przyległościami 526