Łukasz Afeltowicz (ur. 1982 r.) absolwent toruńskiej socjologii i filozofii. Jego zainteresowania obracają się wokół problematyki socjologii wiedzy, a także kognitywnych studiów nad nauką i technologią. W 2010 roku obronił doktorat w Instytucie Filozofii UMK. Publikował m.in. Na łamach "Studiów Socjologicznych" i "Zagadnień Naukoznawstwa". Obecnie prowadzi studia skoncentrowane na problematyce inżynierii społecznej i badania w ramach EURATOM nad społeczną percepcją technice fuzyjnych. Do zrozumienia naszej codzienności konieczne jest uchwycenie mechanizmów funkcjonowania nauki i techniki. Tak jak w ciągu ostatnich trzydziestu lat radykalnej przebudowie uległ socjologiczny obraz współczesności, równie " a może bardziej " zmieniły się sposoby postrzegania nauki, a także jej wytworów. Laboratoria w działaniu proponują świetną mapę owych przemian, a jednocześnie przedstawiają oryginalną wizję nauki i techniki w działaniu. Zaprezentowany tu model przebiegu innowacji technologicznej rzuca śmiałe wyzwanie klasycznym ścieżkom interpretacji nauki i jej społecznego oddziaływania.