Łazik był minimalnym wozem dowodzenia na niskim szczeblu, poza tym służył do rozpoznania. Była to maszyna półterenowa i w wojsku cieszyła się wielkim podziwm. Takim samym uznaniem cieszyła się na rynku prywatnym osobowa „508-ka" i cała jej produkcja była stale wysprzedana naprzód, a gdy min. Piasecki (Julian, wiceminister komunikacji – przyp. J. T.) w 1936 roku ograniczył jej produkcję, popyt na nie spowodował konieczność importowania tego typu samochodu w pewnej ilości z Włoch."( ) Dyrektor technologiczny PZinż. W latach 1937–1939 inż. Jan Dąbrowski, stwierdził przed wspomnianą „Komisją " 27 listopada 1941 roku, że „Łazik", budowany na podwoziu samochodu Polski Fiat 508 III, miał być w założeniu konstrukcją przystępną: „coś w rodzaju czterokołowego motocykla".
linia cyklu: technologia BROŃ I UMUNDUROWANIE
ISBN: 9788363324025
Kod paskowy: 9788363324025
Autorzy: Tarczyński Jan
Rok wydania: 2011
Kod wydawcy: 31173
Numer kolejny tomu: 4
Miejscowość: Piekary Śląskie
liczba stron: 40
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 18.5x23.0cm
Głębokość (mm): 2
Waga: 0.15
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka