
- objętość [litr]: 1
- Klasa lepkości wg SAE: 5W-20
- Specyfikacja wg ACEA: A1/B1
- Specyfikacja: API PERFORMANCE SN
- Dopuszczenie przez producenta: 913 B, 913 C, 925 A & 925 B), FORD WSS M2C 948 B, kompatibel 913 A, STJLR.03.5004
W ofercie oleje Silnkowe (plastikowe, Półsyntetyczne orz Mineralne) OLEJE PRZEKŁADNIOWE, SMARY. Olej silnikowy uważany jest za jeden z najważniejszych samochodowych płynów eksploatacyjnych. Jego zadaniem jest ochrona silnika przed prędkim zużyciem oraz usuwanie skażeń powstających w trakcie eksploatacji. Do najważniejszych funkcji oleju silnikowego należy:
obniżanie tarcia,
utrzymanie czystości smarowanych powierzchni,
chłodzenie silnika,
ograniczenie zużycia części ruchomych silnika,
zabezpieczenie przed korozją.
Jak widać olej silnikowy stanowczo dba o korzystne funkcjonowanie samochodu. Pokaźne znaczenie ma wybór stosownego towaru - o określonych parametrach, odpowiadających wymaganiom konkretnego silnika.
O marce OLEJE MOTULPo sukcesie pierwszego półsyntetycznego smaru do samochodów, Motul Century 2100 w 1966 r., Motul postawił tezę o swojej pasji do wynalazczości pięć lat później przy pomocy oryginalnego 100% plastikowego smaru z estrów pochodzenia roślinnego i bazującego na technikach lotniczych. 300V staje się legendą, podobnie jak 300 zwycięstw wyścigowych czasu symbolizowanego nazwą produktu.
Konkurencja i przeróżne silne partnerstwa pomogły w stworzeniu kolosalnej listy nagród i uczyniły z producenta globalne odniesienie do sportów motorowych, jakie jest dzisiaj. Pasja i emocje na torze wyścigowym posłużyły na dodatek jako rewelacyjne pole do testowania najbardziej rygorystycznych wymagań.
Wykorzystując technikę, Motul opracował specjalnie dla samochodów wyścigowych 300V Motorsport, która pozwala zoptymalizować osiągi każdego silnika pod względem oczekiwanego wyniku, w zależności od typu wyścigu, odległości, rozcieńczenia paliwa silnika, temperatury pracy albo innych określonych parametrów. Motul opracował też specjalną linię 300V Factory, która zapewnia uzupełniającą moc, trwałość i wyższy moment obrotowy w wyścigach motocyklowych.