
- średnica zewnętrzna [mm]: 297
- typ tarczy hamulcowej: wentylowany
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 26
- Średnica otworu centrującego [mm]: 73
- ilość otworów: 5
- Wysokość [mm]: 54,3
- śladowa grubość [mm]: 24,4
- Strona zabudowy: Oś przednia
Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową podmianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (w głównej mierze od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Choćby od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest zwykle eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się znacznie szybciej. Można przyjąć, że tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe mają zarys metalowego dysku, można choćby stwierdzić, iż ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na starannych maszynach, muszą być także produkowane ze specjalnych stopów. Wszystko poprzez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej aniżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić bardzo spore obciążenia, poza tym musi być tez niepodatna na ścieranie, aby nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i sprawniejsze są tarcze wentylowane. Posiadają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych oraz w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany za pomocą jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w trafnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa rozpoczyna tłoczyć płyn hamulcowy pod wielkim ciśnieniem (jest ono jeszcze rozszerzane przez dopełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie szybkości lub zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.
O marce TARCZE HAMULCOWE STARLINEWszystkie produkty Starline znamionują się wysoką jakością, a także 3-letnią gwarancją.
firma Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Obecnie posiada ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią producenta jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Marka Starline obejmuje aktualnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Marka Starline oferuje na dodatek części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Marka Starline ma w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zaimplementowaniu nowoczesnej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez uwielbianych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają duże doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej marki nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.