
- średnica zewnętrzna [mm]: 274
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 26
- Wysokość [mm]: 44,3
- liczba otworów: 5
- Średnica otworu centrującego [mm]: 87
- Strona zabudowy: Oś przednia
- niewiele znacząca grubość [mm]: 24,4
Grubosć tarczy hamulcowej [mm] 26
średnica otworu centrujacego [mm] 87
Ilosć otworów 5
Wysokość [mm] 44,3
drobna grubożć [mm] 24,4
Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową wymianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (z zasady od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest na ogół eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się wyraźnie szybciej. Można przyjąć, iż tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe mają kształt metalowego dysku, można nawet stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na dokładnych maszynach, muszą być także wykonane ze specjalnych stopów. Wszystko poprzez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić wyjątkowo duże obciążenia, poza tym musi być tez oporna na ścieranie, aby nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i wydajniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych oraz w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany za pomocą jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w adekwatnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa początkuje tłoczyć płyn hamulcowy pod obszernym ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane poprzez uzupełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek powoduje dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), wywołując zmniejszenie szybkości lub zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.
O marce TARCZE HAMULCOWE STARLINEWszystkie produkty Starline charakteryzują się wysoką jakością oraz 3-letnią gwarancją.
firma Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Aktualnie ma ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią producenta jest oferowanie produktów wysokiej jakości za przystępną cenę. Producent Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Firma Starline proponuje ponadto części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Marka Starline posiada w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zaimplementowaniu nowoczesnej logistyki. Produkcja jest zapewniona poprzez cenionych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy posiadają szerokie doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej marki nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.