
- średnica zewnętrzna [mm]: 284
- typ tarczy hamulcowej: wentylowany
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22
- Średnica otworu centrującego [mm]: 59
- ilość otworów: 5
- Wysokość [mm]: 43,5
- śladowa grubość [mm]: 20
typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubosć tarczy hamulcowej [mm] 22
średnica otworu centrujacego [mm] 59
Ilosć otworów 5
Wysokość [mm] 43,5
minimalna grubożć [mm] 20
Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową wymianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (głównie od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Choćby od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest typowo eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się widocznie szybciej. Można przyjąć, iż tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają zarys metalowego dysku, można choćby stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na starannych maszynach, muszą być także wytwarzane ze specjalnych stopów. Wszystko poprzez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić szczególnie pokaźne obciążenia, poza tym musi być tez niepodatna na ścieranie, by nie uległa zbyt szybkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i produktywniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych, a także w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w optymalnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa inicjuje tłoczyć płyn hamulcowy pod obfitym ciśnieniem (jest ono jeszcze powiększane przez uzupełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie szybkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.
O marce TARCZE HAMULCOWE STARLINEWszystkie produkty Starline cechują się wysoką jakością oraz 3-letnią gwarancją.
marka Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Aktualnie ma ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za przystępną cenę. Producent Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Marka Starline proponuje dodatkowo części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Marka Starline ma w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zaimplementowaniu zaawansowanej logistyki. Produkcja jest zapewniona poprzez cenionych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają szerokie doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej firmy nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.