
- średnica zewnętrzna [mm]: 330
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 32
- Wysokość [mm]: 64,5
- liczba otworów: 5
- Średnica otworu centrującego [mm]: 67
- typ tarczy hamulcowej: wentylowany
- nieduża grubość [mm]: 29,4
wariant tarczy hamulcowej wentylowany
Grubosć tarczy hamulcowej [mm] 32
średnica otworu centrujacego [mm] 67
Ilosć otworów 5
Wysokość [mm] 64,5
znikoma grubożć [mm] 29,4
Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową podmianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od typu tarcz (typowo od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Choćby od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest przeważnie eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się wyraźnie szybciej. Można przyjąć, iż tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe mają kształt metalowego dysku, można nawet stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na skrupulatnych maszynach, muszą być także produkowane ze specjalnych stopów. Wszystko poprzez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niż 500 st. Celsjusza. Musi znosić niezwykle obszerne obciążenia, poza tym musi być tez odporna na ścieranie, żeby nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i efektywniejsze są tarcze wentylowane. Posiadają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych oraz w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w trafnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa zaczyna tłoczyć płyn hamulcowy pod dużym ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane przez dopełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek powoduje dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie szybkości lub zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.
O marce TARCZE HAMULCOWE STARLINEWszystkie produkty Starline znamionują się wysoką jakością oraz 3-letnią gwarancją.
producent Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Aktualnie posiada ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią firmy jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Producent Starline obejmuje aktualnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Marka Starline oferuje dodatkowo części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Firma Starline ma w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zastosowaniu nowoczesnej logistyki. Produkcja jest zapewniona poprzez uwielbianych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy posiadają wielkie doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej marki nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.