
- Strona zabudowy: z prawej
- liczba: 1
- wariant łożyskowania: Hydrołożysko
- Ciężar [kg]: 0,831
Strona zabudowy z prawej
Ciężar [kg] 0,831
typ mocowania hydropodstawa
Wymagana ilosć 1
Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od rodzaju wahacza, jego integralnymi elementami mogą być także sworznie, a także tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast powoduje rozszerzone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały składnik zawieszenia, jednak także podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje, a także sworznie są nierozłącznymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być nawet po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się poprzez stuki albo niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one głównie na zmęczeniu materiału, z którego produkowany jest wahacz, wygięciu albo pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega przede wszystkim na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać najczęściej na skrzypieniu podczas przyspieszania lub hamowania, stukaniu podczas jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym lub nierównomiernym zużyciu opon, a także wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Choćby nieduży luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny poprzez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia lub pęknięcia gumy, z jakiej wytwarzana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może posiadać fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Jednocześnie, choćby wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego rodzaju sytuacjach występuje obszerne prawdopodobieństwo, iż uszkodzeniu uległ jeszcze sam przegub kulowy, poprzez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii choćby po podmianie osłony. Gumowa osłona może ponadto zamknąć w swym wnętrzu zgubne dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Na dodatek, korzystna praca przegubu kulowego wymaga obecności substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana przez wodę, wyschnąć lub zostać zanieczyszczona poprzez ciała obce.
O marce Starline zawieszenie silnikaWszystkie produkty Starline cechują się wysoką jakością i 3-letnią gwarancją.
firma Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Obecnie posiada ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Starline obejmuje aktualnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Oferuje też części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Producent Starline posiada w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zastosowaniu progresywnej logistyki. Produkcja jest zapewniona poprzez uwielbianych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają duże doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej producenta nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie. W ofercie znajdują się mocowania silnika i skrzyni biegów. Producenci posiadają certyfikację i ponad 30-letnie doświadczenie w dziedzinie produkcji zawieszenia silnika i spełniają najistotniej surowe warunki. Szeroka gama kauczukowych, kauczukowo-metalowych i hydraulicznych mocowań silnika.