Polska - Repliki broni białej - Ogłoszenia lokalne - Sprzedam, kupię na a6.pl - UNIKATOWY MIECZ SAMURAJSKI KATANA DO TRENINGU - STAL TAMAHAGANE R1041

UNIKATOWY MIECZ SAMURAJSKI KATANA DO TRENINGU - STAL TAMAHAGANE R1041

PL 19999.00 zł.

4 lat Nowy Sprzedam 7 odsłon ID #3114352

Opis

QR CODE
nieszablonowY MIECZ SAMURAJSKI KATANA DO TRENINGU - STAL TAMAHAGANE R1041






MIECZ realizowanY NA ZAMÓWIENIE. CZAS REALIZACJI OKOŁO 90-120 DNI OD WPŁATY.
Uwaga: model asygnowany do fachowego treningu siły cięcia.
MIECZ wytworzonY ZGODNIE Z TRADYCJĄ I JAPOŃSKIMI ZASADAMI.


Katana:
Długość całkowita: 103cm/40.6inch
Długość ostrza: 71cm/27.9inch
Długość rękojeści: 27cm/10.6inch
Motohaba (szerokość obok habaki): 3.1-3.2cm
Sakihaba (szerokość obok yokote): 2.4-2.5cm
Sori (krzywizna): 1.9cm
Kasane (grubość ostrza przy habaki): 7-8mm

Ostrze kute ręcznie: dopełniające hartowanie wodą gliną i ogniem - dzięki czemu ostrze ma wyższe HRC
Na ostrzu widoczne słoje powstałe przy warstwowaniu (miecz ma ponad 32 tysiące warstw)
Na ostrzu unikatowy hamon - dzięki specjalnym kamieniom HOZUYA i JIZUYA jest odciśnięta niepowtarzalna struktura każdego kamienia.
proces ostrzenia i polerowania ręcznego trwa około 30-45 dni.

Rękojeść tsuka owinięta jest z wierzchu tsuka-ito z uformowanymi romboidalnie wzorkami zwanymi menuki. Trzon rękojeści złożony z dwóch trzasek drewnianych, obciągnięty skórą płaszczki samegawa. Przy jelcu tsuba umiejscowiony pierścień fuchi wzmacniający rękojeść. Na górze ostrza założony jest kołnierz habaki ze stopu metali zwanym shakudo.
W komplecie z unikatową, pochwą (saya) obwiązaną przy szyjce (koiguchi) sznurem (sageo) przewiniętym przez kuri-kata.
Stopień naostrzenia: niezwykle wysoki
Ostrze o wielkiej elastyczności
Tsuba: z żelaza
Habaki: z domieszką srebra
Fuchi, kashira oraz menuki żelazo i miedź z domieszką srebra
Saya materiał: drewno bambusowe
Rękojeść: drewno, prawdziwa skóra płaszczki

Waga po spakowaniu: 2.0 kg
Waga ostrza: 1,2 - 1,3 kg
Waga saya (pochwa): 0,2 - 0,3 kg

Model w pełni rozbieralny mocowanie na dwa kołki mekugi.
cena nie obejmuje stojaka widocznego na zdjęciach.

Opis techniki wykonania:

Ostrze miecza wytworzone było przez płatnerza (katana-kaji). W ciągu wielu dni kucia, a następnie zgrubnego szlifu strugami nazywanymi sen, następnie (opcjonalnie) realizowano zbrocze (bo-hi) (trwa to ok. 3 dni). Następnie ostrze hartowano.
Do wykonania katan najwyższego gatunku do tej pory używa się wyjątkowej stali. Produkuje się ją 2-3 razy w roku z żelaza wypłukiwanego w postaci czarnego "piasku" pochodzącego z górskich strumieni. Cykl ten polega on na wytapianiu żelaza (poprzez trzy doby, w specjalnym piecu) z węglem drzewnym co nadaje stali niepowtarzalne cechy. Stal powstała z tego wytopu nazywa się tama-hagane. Część stali kruchej i twardej używa się na ostrza, część twardej, ale wytrzymałej na warstwę pod ostrzem, część plastycznej na rdzeń. Te trzy rodzaje stali wybierane są metodą porównawczą przez płatnerza z kęsów powstających w trakcie danego wytopu.
W najprostszym wypadku ze zwykłej gąski stali formowano długi pręt, który następnie przecinano, nakładano na siebie dwie połówki i sklepywano na powrót w pręt. Był on następnie wielokrotnie podgrzewany w palenisku. Taki wielokrotny proces przecinania i sklepywania wywoływał, iż ostrze miało konstrukcję laminatu (wielu warstw) stalowego, co przyczyniało się do rozszerzenia wytrzymałości bez utraty sprężystości. Wzór utworzony podczas skuwania jest typowy dla mieczy japońskich, ponieważ początkowa, gąbczasta postać stali wymusza tego typu obróbkę.
standardowy wygięty kształt ostrza spowodowany jest obróbką temperaturową w ostatniej fazie formowania głowni. Polega ona na zmianie czasu studzenia krawędzi ostrza (yakiba) w stosunku do reszty (ji-hada), poprzez co uzyskuje się różnorodne twardości, adekwatnie około 60 HRC i 40 HRC. Zmiana temperatury uzyskiwana jest przez pokrycie krawędzi tnącej ostrza wodnym roztworem gliny. Powstałe w tym procesie na płaszczyźnie klingi zafalowania (odbicie zasięgu gliny) nazwane pozostały "podpisem miecza" (hamon). Należy pamiętać, iż kowal hartował miecz w wodzie, czasem poprzedzonej filmem olejowym, nigdy nie stosował metod hartowania konwencjonalną techniką gaszenia w oleju, dla zróżnicowania stref hartowania.
Następnie minimalistyczną klingę przejmował szlifierz (togimono-shi), który ręcznie za pomocą zestawu kamieni wodnych modelował, ostrzył i w końcu polerował powierzchnię. W progresywnym lustrzanym stylu polerowania stosuje się jeszcze igły stalowe.
Ukończoną głownię umieszczano w tymczasowej rękojeści i wykonywano próbę cięcia.
Ponieważ za właściwy miecz – duszę samuraja – uważano jedynie klingę, mogła ona posiadać przeróżne stroje (koshirae): domowy, podróżny, ceremonialny – za każdym razem składające się z pasujących stylem rękojeści, jelca i pochwy (saya). Wyjątkowo stosowano także specjalny strój do przechowywania, zwany shira-saya, wykonywany z czystego drewna bez żadnych komponentów ozdobnych albo z innego materiału. Dzięki prostocie shira-saya oglądający miecz mógł skupić się jedynie i tylko na walorach ostrza, ponieważ jego wzroku nie odciągały komponenty oprawy.
Rękojeść użytkową tworzono z odmiany magnolii japońskiej (hō-no-ki). Dwa wyżłobione elementy boczne były sklejane klejem ryżowym. Następnie przykładano nań skórę płaszczki. Od strony gardy tsuba zakładano metalowy albo rogowy pierścień (obejmę) wzmacniający o nazwie (fuchi), z drugiej strony rękojeść zakańczano zaślepką (''kashira''). Powierzchnię rękojeści pomiędzy obejmą a zaślepką pokrywano oplotami z materiału bawełnianego lub jedwabnego. Pod oplot wkładano na ogół dwa menuki, ozdoby, które mogły albo zasłaniać otwory kołków mocujących klingę (mekugi), albo przez podniesienie oplotu wypełniać wnętrze trzymającej rękojeść rąk. Miecz umieszczany był w drewnianej pochwie (saya), która była pokrywana laką, czasem ozdabiania na przeróżne sposoby.

Globalreplicas
0 votes

Komentarze 0

Żadne komentarze nie zostały jeszcze dodane