
Contact Plus - Zwycięstwo ideii bezpieczeństwa i wygody
Continental Contact Plus to opona, w której misję jest wpisana wszechstronność.
produkowana z myślą o najszybszych rowerach elektrycznych. Atest ECE-R75, który rekomenduję wykorzystanie jej w rowerach rozpędzających się do 50km/h.
Specjalnie zaprojektowana powłoka antyprzebiciowa uchroni Ciebie przed każdą gumą.
Ma najwyższą notę w 7-stopniowej skali bezpieczeństwa Continentala, dzięki temu sugerowana jest zaleca się jej wykorzystanie w wypożyczalniach rowerowych, gdzie opony są poddawane ciągłej eksploatacji.
Niewątpliwą zaletą zwiększającą bezpieczeństwo kolarza jest posiadany poprzez nią pasek odblaskowy.
parametry:
rozmiar: 28" x 1,6"
Etrto: 42-622
rodzaj: drutówka
Pasek odblaskowy: tak
Zalecane ciśnienie powietrza: 3,5 BAR (50 PSI)
Maksymalne ciśnienie powietrza: 5,0 BAR (73 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy towaru: 0101006
Średnia waga: ~ 910 g
technologia Continental SafetyPlus Breaker
Specjalistyczna technologia, która dzięki arcytrudnie opornej na przebicia i przecięcia konstrukcji, zmniejszonym oporom toczenia i zwiększonej sprężystości perfekcyjnie pasuję do szybkich e-bike'ów, rozpędzających się choćby do 50km/h. Bez problemu radzi sobie z pokaźnym przyśpieszeniem jak i pokaźniejszymi szybkościami na zakrętach. Pozwala na obszerniejszą oszczędność baterii, a co za tym idzie zwiększa ochronę środowiska. Z kolei, dzięki unikanemu systemowi antyprzebiciowemu Continental zaleca wykorzystanie opon wytwarzanych w systemie SafetyPlus w wypożyczalniach rowerowych.
ECO – opony które oszczędzają prąd
Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających prędkości do 25 km/h. Zapewniają niskie opory toczenia i wysoką wytrzymałość na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, by zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dodatkowej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, posiadają jeszcze atest ECE-R 75, oznacza to, że mogą być wykorzystywane w prędkich rowerach elektrycznych, do prędkości 50 km/h.
dostosowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, ponadto przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się w dodatku małe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest szczególnie twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.
Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Wyjątkowo znikomy splot tkaniny sprawia, iż opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to pokaźniejsza oporność na przecięcie i pokaźniejsza odporność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia używane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus i dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.