Polska - Opony i dętki do roweru - Ogłoszenia lokalne - Sprzedam, kupię na a6.pl - Opona Accent Gekko 12-1/2 x 2-1/4 (62-203) - 12"

Opona Accent Gekko 12-1/2 x 2-1/4 (62-203) - 12"

PL 21.99 zł.

4 lat Nowy Sprzedam 9 odsłon ID #698845

Opis

QR CODE

Opona Accent Gekko 12-1/2 x 2-1/4

To typowy mieszczuch. Opona wytworzona z korzystnej jakości mieszanki gumowej asygnowana do jazdy na miejskim asfalcie i ścieżkach rowerowych.

Niezła prędkość, dobra przyczepność i perfekcyjna wartość. To właściwości charakterystyczne tej opony.

znakomity dobór do rowerów i wózków dziecięcych bytujących zwłaszcza w miejskiej dżungli.

Oponę charakteryzuje Nisko profilowany bieżnik,niski opór toczenia, dobra przyczepność i dużą odporność na przebicia.

Dobra jakość w dostępnej cenie. też do przyczepek rowerowych.

Najważniejsze cechy produktu:

Producent: ACCENT

Model: Gekko

rozmiar: 12-1/2 x 2-1/4

Etrto: 44-008

typ: drutówka

Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 2,70 BAR (40 PSI)

Średnia waga:~ 325 g

użyte technologie:

dostosowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, stanowczo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać wyłącznie w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się na dodatek śladowe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest szczególnie twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

ROWEREK.PL
0 votes

Komentarze 0

Żadne komentarze nie zostały jeszcze dodane