
Contact Plus - Zwycięstwo ideii bezpieczeństwa i wygody
Continental Contact Plus to opona, w której misję jest wpisana wszechstronność.
stworzona z myślą o najszybszych rowerach elektrycznych. Atest ECE-R75, który rekomenduję użycie jej w rowerach rozpędzających się do 50km/h.
Specjalnie zaprojektowana powłoka antyprzebiciowa uchroni Ciebie przed każdą gumą.
Ma najwyższą notę w 7-stopniowej skali bezpieczeństwa Continentala, dzięki czemu sugerowana jest zaleca się jej użycie w wypożyczalniach rowerowych, gdzie opony są poddawane ciągłej eksploatacji.
Niewątpliwą zaletą zwiększającą bezpieczeństwo kolarza jest posiadany przez nią pasek odblaskowy.
właściwości:
wymiar: 28" x 1 5/8" x 1 1/8"
Etrto: 37-622
wariant: drutówka
Pasek odblaskowy: tak
Zalecane ciśnienie powietrza: 3,8 BAR (56 PSI)
Maksymalne ciśnienie powietrza: 5,8 BAR (85 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy artykułu: 0101005
Średnia waga: ~ 800 g
technologia Continental SafetyPlus Breaker
Specjalistyczna technologia, która dzięki skrajnie wytrzymałej na przebicia i przecięcia konstrukcji, zmniejszonym oporom toczenia oraz rozszerzonej rozciągliwości wyśmienicie pasuję do prędkich e-bike'ów, rozpędzających się nawet do 50km/h. Bezproblemowo radzi sobie z dużym przyśpieszeniem jak i większymi szybkościami na zakrętach. Umożliwia większą oszczędność baterii, a co z tego wynika rozszerza ochronę środowiska. Z kolei, dzięki unikanemu systemowi antyprzebiciowemu Continental zaleca zastosowanie opon wykonanych w systemie SafetyPlus w wypożyczalniach rowerowych.
ECO – opony które oszczędzają prąd
Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających prędkości do 25 km/h. Gwarantują niskie opory toczenia i wysoką niepodatność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dodatkowej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, mają na dodatek atest ECE-R 75, oznacza to, iż mogą być stosowane w prędkich rowerach elektrycznych, do szybkości 50 km/h.
dostosowanie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, istotnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, wytrzymałość i opór toczenia roweru. Opona może działać jedynie w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, dodatkowo przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się dodatkowo znikome pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.
Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wyprodukowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o niepowtarzalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle niewielki splot dzianiny powoduje, że opona jest sprężysta i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to pokaźniejsza odporność na przecięcie i pokaźniejsza solidność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus oraz tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.