
Przerzutka tylna z grupy asygnowana do obsługi napędów 9-rzędowych. Towar skierowany jest do rowerzystów preferujących jazdę w trudniejszym terenie (Cross Country, maratno, Trail, Enduro). W przerzutce zastosowano kółka 11-zębne w których sworznie pokryto fluorem dla jeszcze płynniejszego ich obracania. Kółka przykręcone są do wózka za pomocą wpuszczanych śrub imbusowych. Kompozycja z szerokim zawiasem rozszerza sztywność i pozwala na staranną zmianę przełożeń. Proste prowadzenie linki ogranicza ryzyko zablokowania przerzutki, gwarantując bezstresową jazdę. Wyjątkowo ważną cechą tej przerzutki jest użycie w niej konstrukcji Shiamno Shadow RD, dzięki której zminimalizowane zostało ryzyko przypadkowego uszkodzenia w trakcie jazdy w terenie.
Grupa produktowa: Deore M590
Model: RD-M592
Obsługiwana liczba przełożeń: 9
Dolna kompatybilość: 11T - 12T
Górna kompatybilność: 32T - 36T
kompletna pojemność: 45T
Współpraca z Megarange: TAK
Śruba regulacyjna linki: NIE
rodzaj konstrukcji przerzutki: Top Normal Shadow RD
Współpraca z SIS: TAK
Średnia waga towaru: 285 g
zastosowane technologie Shimano:
Shimano SHADOW RD - Mechanizm przerzutki tylnej SHIMANO SHADOW RD jest dedykowany do bardziej agresywnej jazdy. Jej nad wyraz niski profil niesie ze sobą mnóstwo zalet. Dzięki niemu i dzięki konstrukcji o pojedynczej sprężynie przerzutka nie uderza o tylne widełki w trudnych warunkach. Na skutek czego praca układu jest płynna i cicha.
Przednia i Tylna Indeksowana Zmiana Przełożenia DUAL SIS - komponenty systemu, takie jak mechanizm indeksowania zaimplementowany w dźwignię zmiany przełożenia, linka tylnej indeksowanej zmiany przełożenia SIS działająca bez tarcia i luźno pracująca tylna przerzutka, tworzą SHIMANO INDEX SYSTEM. Tylny indeksowany system zmiany przełożeń SIS został wykorzystany jeszcze w przerzutce przedniej. Dzięki temu indeksowanemu systemowi zmiana przełożeń z przodu stała się łatwiejsza i komfortowojsza.
Koronki HyperGlide. Cechą specjalenie zaprojektowanych koronek HYPERGLIDE są charakterystycznie rozmieszczone rampy zmiany przełożenia i profile zębów, zapewniające ulepszoną kontrolę łańcucha w trakcie zmiany przełożenia. Koronki HG przerowadzają łańcuch prędko i bezpośrednio do następnej zębatki bez przeciążenia. Klasyczne koronki powodują, że łańcuch podnosi się i przechodzi nad zębami koronki przed wybraniem zębatki.
Top Normal - Tylne przerzutki top normal to tradycyjne przerzutki sprężynowe. Użytkownicy systemu RAPIDFIRE Plus preferują krótszy czas reakcji tylnych przerzutek top normal, ponieważ pozwala to na szybszą redukcję przełożeń. Rowerzyści, dla których ważniejsza jest szybka reakcja, doceniają możliwość zmiany przełożenia na niższe przy pomocy najsilniejszego palca, czyli kciuka.
Mechanizm Double Servo-Panta SHIMANO pozwala tylnemu wózkowi prowadzącemu przerzutki poruszać się w stosowny sposób. Kółko prowadzące przerzutki ustawia się blisko koronek w trakcie przesuwania się do przodu i do tyłu, optymalizując każdą zmianę przełożenia. Dzięki temu zmiana przełożeń jest jeszcze staranniejsza.
Przełożenie MEGARANGE - 34-zębowa koronka MegaRange zagwarantuje super-niskie przełożenie, które pozwala na nie męczące pedałowanie pod najmocniej strome wzniesienia.
Zespół napędowy MEGA-9 - 9-rzędowa kaseta koronek daje bliski współczynnik przełożeń bez negatywnego wpływu na zakres przełożeń.
MEGA-9 LITE to lekkie pedałowanie z wydajnym napędem. System ten chatakteryzują trzy właściwości: słuszne przełożenie dla każdego rozmiaru koła - im obszerniejsze koło, tym obszerniejszy zakres kaset niezbedny do utrzymania lekkiego pedałowania. Nowoczesny system zmiany przedniego przełożenia - kombinacje przełożeń dobrane do każdego rozmiaru koła tak,zmniejszyć liczbę korygujących zmian przełożeń z tyłu przy niepokaźnej różnicy przełożeń z przodu. Poprawiony prześwit opony powiększający manewrowość - przekonstruowana przerzutka przednia dająca możliwość zmniejszenia rozstawu kół w ramie.