
Przerzutka tylna Shimano Zee RD-M640-SS RD+ przeznaczona do obsługi napędów 10-rzędowych w rowerach Free Ride
Grupa Zee stanowi wytrzymałą platformę do dynamicznego stylu jazdy po górskich szlakach.
zapewnia płynność i pozwoli pokonać najtrudniejsze zjazdy.
Jeśli świat downhillu jest dla ciebie nowy to Zee stanowi rewelacyjny początek.
Przerzutka tylna z grupy dedykowana do obsługi napędów 10-rzędowych.
towar skierowany jest do rowerzystów preferujących jazdę Free Ride - wymagające górskie zjazdy.
W przerzutce zastosowano kółka 11-zębne w których sworznie pokryto fluorem dla jeszcze płynniejszego ich obracania.
Kółka przykręcone są do wózka przy pomocy wpuszczanych śrub imbusowych.
konstrukcja z szerokim zawiasem rozszerza sztywność i pozwala na precyzyjną zmianę przełożeń.
Proste prowadzenie linki ogranicza ryzyko zablokowania przerzutki, zapewniając bezstresową jazdę.
szczególnie ważną cechą tej przerzutki jest wykorzystanie w niej konstrukcji Shimano Shadow RD+, dzięki której zminimalizowane zostało ryzyko przypadkowego uszkodzenia w trakcie jazdy w terenie, a zaimplementowane sprzęgło stabilizuje ruch łańcucha.
Grupa produktowa: Zee
Model: RD-M640-SS
Obsługiwana liczba przełożeń: 10
Kompatybilny łańcuch: HG-X 10-speed
Dolna kompatybilność: 11T - 12T
Górna kompatybilność: 23 -36T Freeride
pełna pojemność: 25T
wariant konstrukcji przerzutki: Top Normal Shadow RD+
Sposób konstrukcji: do haka ramy albo Direct mount (mocowanie bezpośrednie)
Współpraca z SIS: TAK
Waga:~ 268 g
zaimplementowane technologie Shimano:
10-rzędowy napęd górski SHIMANO
SHIMANO pokazuje technologię napędu dedykowaną do rowerów górskich: DYNA-SYS.
W tej rewolucyjnej technologii zastosowano 10-rzędową kasetę, lecz nie jest to jedyna cecha wyróżniająca tego nowego układu.
Układ napędowy został skonstruowany na nowo, co gwarantuje rowerzyście wymierne korzyści.
- Nie jest to tylko dodatkowa koronka...
- Współczynniki poszczególnych przełożeń są do siebie bardziej zbliżone, co zagwarantuje bardziej płynną zmianę przełożeń i udoskonalone przenoszenie mocy
- Można jeździć z lepiej dostosowanymi kompilacjami przełożeń, zwiększając tym samym sprawność i odporność
- Osiągi są najważniejsze: DYNA-SYS to bardziej jednostajny napęd dla każdego rowerzysty!
sprawny z natury
10-rzędowa kaseta 11–36T HG o rozszerzonych zakresach oznacza, iż rowerzyści mogą dłużej używać głównego przełożenia – 32-zębowej tarczy.
typowo rowerzyści używający potrójnego mechanizmu korbowego musieli przyzwyczajać się do wykonywania dwóch lub trzech zmian korygujących zawsze, gdy zrzucali łańcuch na tarczę 22-zębową.
Z DYNA-SYS to tylko jedno przerzucenie, a na dodatek nie jest aż tak konieczne.
Zmiana przełożeń jest łatwiejsza i szybsza dzięki współczynnikom progresji przełożeń – 42–32–24.
Zmiana z tarczy 24-zębowej do przełożenia głównego, czyli tarczy środkowej, jest teraz łatwiejsza i bardziej instynktowna.
Łatwiej jest również zmienić przełożenie na upraszczającą jazdę tarczę 42-zębową, co oznacza, iż rowerzyści będą częściej używać.
technologia DYNA SYS sprawia, iż zmiany przełożeń są płynniejsze, umożliwiając rowerzystom zachowanie stałej skuteczności, gdy są skupieni na zachowaniu przyczepności i kadencji.
Wyjątkowo stabilny Asymetryczny łańcuch do roweru górskiego oznacza łatwiejszą zmianę przełożeń, redukcję wagi i ulepszoną ogólną skuteczność układu.
Współczynniki przełożeń o mniejszej progresji oznaczają mniejsze przeskoki pomiędzy zębatkami, bardziej wydajny ruch łańcucha i mniejsze prawdopodobieństwo spadania łańcucha w trakcie zmiany przełożeń w niełatwych warunkach.
Lepsze prowadzenie linki i krótsza pokrywa tylnej przerzutki sprawiają, iż układ jest mniej podatny na zabrudzenie czy wstrząsy.
Przerzutka tylna z niewielkich wymiarów wózkiem i mniejszą tarczą z przodu napędu pozwala nieznacznie zmniejszyć ilość ogniw łańcucha, co przekłada się na cichsze i bardziej zrównoważone przenoszenie mocy.
kompozycja przerzutki tylnej o wydłużonym ramieniu powiększa sprawność mechaniczną układu zmiany przełożeń Advanced Light Action Shifting.
podczas pedałowania na stromych podjazdach...
Połączenie współczynników szerokiego zakresu przełożeń z mechanizmem korbowym o mniejszej progresji pozwala zminimalizować konieczność realizowania wielokrotnych zmian i ograniczyć utratę siły pedałowania — to sprawia, że przenoszenie mocy jest bardziej wydajne.
Shimano SHADOW RD + -
Lepsza koncentracja dzięki cichemu układowi napędowemu.
Stabilizator przerzutki tylnej ogranicza uderzenia łańcucha.
Proste rozwiązanie przeciwko spadaniu łańcucha.
Lżejsze i bardziej wydajne niż napinacze rolkowe.
Przednia i Tylna Indeksowana Zmiana Przełożenia DUAL SIS - elementy systemu, takie jak mechanizm indeksowania zastosowany w dźwignię zmiany przełożenia, linka tylnej indeksowanej zmiany przełożenia SIS działająca bez tarcia i luźno pracująca tylna przerzutka, tworzą SHIMANO INDEX SYSTEM. Tylny indeksowany system zmiany przełożeń SIS został wykorzystany również w przerzutce przedniej. Dzięki temu indeksowanemu systemowi zmiana przełożeń z przodu stała się łatwiejsza i wygodniejsza.
Koronki HyperGlide. Cechą specjalnie zaprojektowanych koronek HYPERGLIDE są charakterystycznie rozmieszczone rampy zmiany przełożenia i profile zębów, zapewniające ulepszoną kontrolę łańcucha w trakcie zmiany przełożenia. Koronki HG przeprowadzają łańcuch prędko i bezpośrednio do następnej zębatki bez przeciążenia. Klasyczne koronki wywołują, iż łańcuch unosi się i przechodzi nad zębami koronki przed wybraniem zębatki.
Top Normal - Tylne przerzutki top normal to klasyczne przerzutki sprężynowe. Użytkownicy systemu RAPIDFIRE Plus preferują krótszy czas reakcji tylnych przerzutek top normal, ponieważ pozwala to na szybszą redukcję przełożeń. Rowerzyści, dla których ważniejsza jest szybka reakcja, doceniają możliwość zmiany przełożenia na niższe za pomocą najsilniejszego palca, czyli kciuka.