
Subiekt nexo PRO to program wspomagający obsługę sprzedaży w niewielkich i średnich firmach. Jest to rozszerzona wersja Subiekta nexo – oprócz pełnej funkcjonalności standardowego systemu posiada dużo dodatkowych rozwiązań, które spełnią nawet wyjątkowo nietypowe wymogi.
Subiekt nexo PRO pozwala na obsługę przedsiębiorstwa wielooddziałowego. Umożliwia nowoczesne nadawanie cen towarom poprzez cenniki główne i dodatkowe. Akcentuje się rozbudowaną obsługą zamówień – dla wersji PRO wykonano m.in. Widoki robocze (Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia, Asortyment na wyczerpaniu, Asortyment na zleceniach), które ułatwiają logistykę zamówień jednocześnie w sytuacji kupujących, jak i dostawców.
Subiekt nexo PRO charakteryzuje sięwiększą otwartością i rozciągliwością. Pozwala np. Dodawać pola własne do zróżnicowanych składników programu oraz własne raporty i wzorce wydruku. Dzięki Sferze dla Subiekta możliwe jest tworzenie jednostkowych rozwiązań dopasowujących system do niepowtarzalnych potrzeb producenta.
Podstawowe możliwości Subiekta nexo PRO:
pełna obsługa wszystkich wariantów dokumentów handlowych i magazynowych;
pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze albo zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych; samoczynne generowanie dokumentu WZ do faktury; faktura pro forma; faktura sprzedaży z wielu magazynów;
rozbudowany system zamówień – każda pozycja dokumentu może mieć jednostkowy termin realizacji, dodatkowo wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu;
kartoteka asortymentu – towarów, usług, pakietów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece;
kartoteka kupujących obejmująca dodatkowo typu CRM;
prowadzenie sprężystej polityki cenowej – możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych kupujących; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym efektem (niewykonane);
rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy charakterystyczne, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej przy pomocy wymiany plików oraz online (wybrane banki);
prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe;
rozbudowana obsługa maszyn zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych;
pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor nexo. Dodatkowe rozwiązania przystępne w wersji PRO:
Sfera dla Subiekta nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań;
zaawansowane pola własne do obiektów systemu;
definiowanie własnych raportów i wydruków;
korekta kosztu dostaw;
sprzedaż z dostaw, rezerwacja dostaw w dokumentach, zakup z rozbiciem przyjęcia na partie, rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych;
możliwość wykonywania pojedynczego zamówienia wieloma wydaniami, a jedno wydanie może obejmować pozycje z różnorodnych zamówień;
widok roboczy „Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia;
widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu i „Asortyment na zleceniach do wydajnej i skutecznej pracy z zamówieniami do dostawców;
możliwość zdefiniowania wielu dostawców asortymentu z wyszczególnionym jednym głównym dostawcą i producentem (każdemu dostawcy można przypisać dla danego asortymentu równocześnie pakiet jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy);
rozszerzone możliwości płatności odroczonych – rozbicie na raty;
możliwość zdefiniowania cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo);
obsługa zamienników – prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić przy pomocy specjalnej funkcji między elementami z tego samego zbioru;
obsługa oddziałów marki (z każdym oddziałem jest związany cennik główny, który jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego);
możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na niemało kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
rozliczenia wielowalutowe (np. EUR – USD);
sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
sesje rozliczeniowe – narzędzie do udoskonalonego zarządzania rozliczeniami.