
Subiekt nexo PRO to program wspomagający obsługę sprzedaży w znikomych i średnich firmach. Jest to rozszerzona wersja Subiekta nexo – oprócz pełnej funkcjonalności charakterystycznego systemu mieści mnóstwo dodatkowych rozwiązań, które spełnią choćby bardzo nietypowe wymogi.
Subiekt nexo PRO umożliwia obsługę przedsiębiorstwa wielooddziałowego. Umożliwia innowacyjne nadawanie cen towarom przez cenniki główne i uzupełniające. Akcentuje się rozbudowaną obsługą zamówień – dla wersji PRO produkowano m.in. Widoki robocze (Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia, Asortyment na wyczerpaniu, Asortyment na zleceniach), które ułatwiają logistykę zamówień jednocześnie w sytuacji kupujących, jak i dostawców.
Subiekt nexo PRO charakteryzuje sięwiększą otwartością i sprężystością. Pozwala np. Dodawać pola własne do przeróżnych komponentów programu oraz własne raporty i wzorce wydruku. Dzięki Sferze dla Subiekta realne jest tworzenie jednostkowych rozwiązań dopasowujących system do unikalnych potrzeb firmy.
Podstawowe możliwości Subiekta nexo PRO:
pełna obsługa wszelkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych; samoczynne generowanie dokumentu WZ do faktury; faktura pro forma; faktura sprzedaży z wielu magazynów;
rozbudowany system zamówień – każda pozycja dokumentu może posiadać jednostkowy termin realizacji, jeszcze wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu;
kartoteka asortymentu – towarów, usług, pakietów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece;
kartoteka klientów obejmująca także rodzaju CRM;
prowadzenie sprężystej polityki cenowej – możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych konsumentów; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane);
rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy charakterystyczne, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej przy pomocy wymiany plików, a także online (wybrane banki);
prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe;
rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
samoczynna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych;
pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor nexo. Dopełniające rozwiązania dostępne w wersji PRO:
Sfera dla Subiekta nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań;
innowacyjne pola własne do obiektów systemu;
definiowanie własnych raportów i wydruków;
korekta kosztu dostaw;
sprzedaż z dostaw, rezerwacja dostaw w dokumentach, zakup z rozbiciem przyjęcia na partie, rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych;
możliwość realizowania pojedynczego zamówienia wieloma wydaniami, a jedno wydanie może obejmować pozycje z zróżnicowanych zamówień;
widok roboczy „Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia;
widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu oraz „Asortyment na zleceniach do sprawnej i wydajnej pracy z zamówieniami do dostawców;
możliwość zdefiniowania wielu dostawców asortymentu z wyróznionym jednym głównym dostawcą i producentem (każdemu dostawcy można przypisać dla danego asortymentu jednocześnie komplet jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy);
rozszerzone możliwości płatności odroczonych – rozbicie na raty;
możliwość zdefiniowania cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo);
obsługa zamienników – prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji pomiędzy elementami z tego samego zbioru;
obsługa oddziałów producenta (z każdym oddziałem jest związany cennik główny, który jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego);
możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na mnóstwo kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
rozliczenia wielowalutowe (np. EUR – USD);
sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w chwili zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
sesje rozliczeniowe – narzędzie do udoskonalonego zarządzania rozliczeniami.