Polska - Humanistyka - Ogłoszenia lokalne - Sprzedam, kupię na a6.pl - Kamp, glamour, vintage - Wioletta Kazimierska-Jerzyk

Kamp, glamour, vintage - Wioletta Kazimierska-Jerzyk

PL 18.85 zł.

4 lat Nowy Sprzedam 0 odsłon ID #3429840

Opis

QR CODE
Czy w dzisiejszym świecie niezliczonych przedmiotów i wrażeń, mnożących się i coraz szybciej zmieniających się potrzeb kierujemy się wartościami estetycznymi? Czy również w miejsce refleksji i decyzji aksjologicznych na prawidłowe wkroczyły doraźne recepty aplikowane przez świat reklamy i marketingową sprawność? Terminy „kamp", „glamour" i „vintage" - choć uchwytne w języku współczesnej estetyki jako jego wyróżniki - nie poddają się prostym wyjaśnieniom, nie dają się sprowadzić do konsumpcyjnych metek. Czy obecne sposoby komunikacji, zwłaszcza internetowej, spłycają te pojęcia? Tak. Ujmują je jako niezrozumiałe odmiany błyskotliwa, brzydoty lub kiczu, krótkotrwałe mody. Popularność kampu, glamouru i vintage wynika - jak się wydaje - w obfitym stopniu z ich pozornej niedookreśloności, a więc i podatności na arbitralne wykorzystanie. Tymczasem bardziej staranne przyjrzenie się tym kategoriom estetycznym ukazuje nie tylko ich złożoność, lecz także ugruntowuje refleksję estetyczną jako przejaw wybitnie pluralistycznego myślenia i odczuwania, skądinąd właściwego estetyce od początków kształtowania się dyskursu estetycznego. Kamp, glamour i vintage nie są estetyczną rebelią, nie są przeciw pięknu, lecz sytuują się wobec niego - obrazują krytyczny stosunek do instrumentalizowania estetyki, sprowadzania jej do reguł, które należy sobie przyswoić.
Kamp, glamour, vintage. Współczesne kategorie estetyczne to pierwsza monografia poświęcona tym pojęciom. Autorka najpierw rekonstruuje transdyscyplinarną perspektywę, z której te terminy stają się w ogóle zrozumiałe, a następnie zestawia je ze sobą, wydobywając ich estetyczne znaczenie. Kamp, glamour i vintage wyłaniają się z tej refleksji jako słowa nie tylko posiadające sens, lecz także mówiące coś ważnego o współczesnych upodobaniach - dzięki temu przestają się one jawić jako przykłady zhomogenizowanej marketingowo-internetowej nowomowy.

Podtytuł: Współczesne kategorie estetyczne
ISBN: 9788380888289
Kod paskowy: 9788380888289
Autorzy: Kazimierska-Jerzyk Wioletta
Wydanie: 1
Rok wydania: 2019
Kod wydawcy: 23368
liczba stron: 224
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.19.0
Format: 16.6x24.0
Głębokość (mm): 13
Waga: 0.38
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
TaniaKsiazka.pl
0 votes

Komentarze 0

Żadne komentarze nie zostały jeszcze dodane