
Multimedialne oprogramowanie wspomagające rozwój predyspozycji i uzdolnień dzięki zajęciom prowadzonym metodą projektu edukacyjnego.
Program multimedialny Każdy uczeń to UCZEŃ ZDOLNY został przygotowany dla uczniów klas początkowych szkoły podstawowej, w wieku 6–10 lat; do realizacji w toku zajęć dydaktycznych, a także na zajęciach dodatkowych.
Każdy uczeń to UCZEŃ ZDOLNY to:
jedyny na rynku produkt multimedialny do wspomagania pracy metodą projektu edukacyjnego,
- kształcenie KOMPETENCJI KLUCZOWYCH jako połączenia wiedzy, umiejętności i postaw adekwatnych do sytuacji,
- stymulacja rozwoju poznawczego, emocjonalnego i motorycznego,
- integracja wiedzy szkolnej i pozaszkolnej,
- produkt przygotowany poprzez profesorów edukacji wczesnoszkolnej.
dzisiaj na PENDRIVE! łatwa instalacja i jeden numer licencji!
UWAGA! Program multimedialny Każdy uczeń to UCZEŃ ZDOLNY stanowi doskonałe uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica".
Każdy uczeń to UCZEŃ ZDOLNY jest programem, który:
- wspomaga rozwój predyspozycji i uzdolnień dzieci,
- kształtuje myślenie strategiczne,
- uczy, jak formułować hipotezy,
- rozwija umiejętności abstrahowania, wnioskowania i dedukowania,
- uczy dzieci współdziałania w grupie, dzielenia się zadaniami i odpowiedzialnością za ich wykonanie,
- stymuluje ciekawość poznawczą,
- uczy zaradności i przedsiębiorczości,
- pozwala nauczycielowi na organizację zajęć dla dzieci przejawiających ponadprzeciętną ciekawość świata,
- powstał we współpracy z przedstawicielami świata nauki.
Program składa się z 5 bloków tematycznych:
- Świat wokół nas
- Wynalazki
- Kompas, mapa, GPS
- Co w trawie piszczy?
- Sami też to potrafimy!
W każdym z nich nauczyciel odnajdzie sugestie dotyczące realizacji w sumie 25 rozmaitych projektów. Zaproponowane zagadnienia są związane z treściami, które uczeń poznaje w szkole, ale sposób ich zaprezentowania odbiega od tego znanego dzieciom z tradycyjnych podręczników.
Program Każdy uczeń to UCZEŃ ZDOLNY wspiera realizację podstawy programowej na pierwszym etapie edukacyjnym (klasy 1-3).
„szerokie znaczenie dla rozwoju młodego człowieka, a także jego sukcesów w dorosłym życiu ma nabywanie kompetencji społecznych takich jak komunikacja i współpraca w grupie, w tym w środowiskach wirtualnych, udział w projektach zespołowych lub indywidualnych i organizacja i zarządzanie projektami.
użycie metody projektu, oprócz wspierania w nabywaniu wspomnianych wyżej kompetencji, pomaga na dodatek rozwijać u uczniów przedsiębiorczość i kreatywność i zezwala na wykorzystywanie w procesie kształcenia najnowocześniejszych rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych. Metoda projektu zakłada wyraźną samodzielność i odpowiedzialność uczestników, co wytwarza uczniom warunki do jednostkowego kierowania procesem uczenia się. Wspiera integrację zespołu klasowego, w którym uczniowie, dzięki pracy w grupie, uczą się rozwiązywania problemów, aktywnego słuchania, efektywnego komunikowania się, a także wzmacniają poczucie własnej wartości. Metoda projektu wdraża uczniów do planowania, a także organizowania pracy oraz dokonywania samooceny. Projekty swoim zakresem mogą obejmować jeden albo więcej przedmiotów. Zezwalają na współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym oraz na zaangażowanie rodziców uczniów.
Projekty mogą być realizowane indywidualnie albo zespołowo. Uczniowie podczas pracy nad projektami powinni mieć zapewnioną pomoc nauczyciela – opiekuna. Nauczyciele korzystający z metody projektu mogą indywidualizować techniki pracy, różnicując oczekiwania."
Z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 14 lutego 2017 r.
w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub obszernym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
Program współpracuje także z:
- tablicą interaktywną,
- komputerem z panelem dotykowym.
wymogi techniczne:
System operacyjny: Windows 7/8.x/10 - wersje 32- i 64-bit
Pamięć RAM: 1 GB (dla systemu 32-bit) lub 2 GB (dla systemu 64-bit)
Procesor: 2,4 GHz
Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768
Karta dźwiękowa, głośniki albo słuchawki
Mysz albo inne urządzenie wskazujące
Port USB 2.0/3.0
700 MB miejsca na dysku twardym
Wymaga zainstalowanej przeglądarki plików PDF