
- objętość [litr]: 1
- Klasa lepkości wg SAE: 80W-90
- Specyfikacja wg API: GL-4, GL-5
- Specyfikacja: MIL-L 2105 D
W ofercie oleje Silnkowe (plastikowe, Półsyntetyczne orz Mineralne) OLEJE PRZEKŁADNIOWE, SMARY. Olej silnikowy uważany jest za jeden z najważniejszych samochodowych płynów eksploatacyjnych. Jego zadaniem jest ochrona silnika przed szybkim zużyciem, a także likwidowanie zanieczyszczeń powstających podczas eksploatacji. Do najważniejszych funkcji oleju silnikowego należy:
zmniejszanie tarcia,
utrzymanie czystości smarowanych powierzchni,
chłodzenie silnika,
ograniczenie zużycia części ruchomych silnika,
zabezpieczenie przed korozją.
Jak widać olej silnikowy stanowczo dba o korzystne funkcjonowanie samochodu. Znaczne znaczenie ma dobór adekwatnego artykułu - o określonych parametrach, odpowiadających wymaganiom potężnego silnika.
O marce OLEJE MOTULPo sukcesie pierwszego półsyntetycznego smaru do samochodów, Motul Century 2100 w 1966 r., Motul postawił tezę o swej pasji do wynalazczości pięć lat później za pomocą oryginalnego 100% syntetycznego smaru z estrów pochodzenia roślinnego i bazującego na technikach lotniczych. 300V staje się legendą, podobnie jak 300 zwycięstw wyścigowych czasu symbolizowanego nazwą towaru.
Konkurencja i rozmaite silne partnerstwa pomogły w stworzeniu kolosalnej listy nagród i uczyniły z producenta globalne odniesienie do sportów motorowych, jakie jest teraz. Pasja i emocje na torze wyścigowym posłużyły również jako genialne pole do testowania najistotniej rygorystycznych wymagań.
Wykorzystując technologię, Motul opracował specjalnie dla samochodów wyścigowych 300V Motorsport, która pozwala zoptymalizować osiągi każdego silnika pod względem oczekiwanego wyniku, w zależności od rodzaju wyścigu, odległości, rozcieńczenia paliwa silnika, temperatury pracy lub innych określonych parametrów. Motul opracował też specjalną linię 300V Factory, która zapewnia uzupełniającą moc, solidność i wyższy moment obrotowy w wyścigach motocyklowych.