
Piasta tylna FH-M8000
Piasta Shimano FH-M8000 jest nad wyraz jednostajną, konkretną i potężną konstrukcją.
Dzięki wyjątkowo wyokiej klasy skośnym łożyskom kulkowo - stożkowym zabezpieczonych uszczelnieniami labiryntowo - kontaktowymi.
Poradzi sobie w każdym terenie jak i warunkach atmosferycznych.
Technologie te ograniczają też do minimum wizyty w serwisie.
Dla zmniejszenia wagi kołnierze piaty zostały nawiercone, a dla poprawienia trwałości korpus został wytwarzany z anodowanego aluminium i został przystosowany do montażu tarcz hamulcowych w standardzie centerlock.
Piasta dodatkowo współpracuje z hamulcami typu V-Brake.
Bębenek jest kompatybilny z kasetami 8, 9, 10 i 11 rzędowymi.
Piasta zaopatrzona jest w lekki i potężny zacisk, który zezwala na szybki montaż / demontaż koła bez wykorzystania narzędzi.
Wybierają ją typowo rowerzyści uprawiający kolarstwo górskie w każdej odmianie, a jej uniwersalność pozwala na montaż w rowerach rodzaju crossowego czy turystycznego.
Najważniejsze właściwości towaru:
Producent: Shimano
Grupa osprzętu: Deore XT
Model: FH-M8000
dostosowana do kaset: 8,9,10 i 11 rzędowych
Łożyska: skośne kulkowo - stożkowe
Korpus: aluminium anodowane
Zacisk: dźwignia aluminiowa oś stalowa
Uszczelnienia: labiryntowo - kontaktowe
Szerokość montażowa: 135 mm
standard mocowania tarczy: Centerlock
ilość otworów na szprychy: 32
Srednica osi: 5 mm
Srednia waga towaru: 333 g + zacisk 65 g
Kolor: czarny matowy
zaimplementowane technologie Shimano:
ŁOŻYSKA KULKOWO - STOŻKOWE
(Cup & Con bearing)
Łożyska kulkowo - stożkowe znamionują się więszą wytrzymałością niż zamknięte łożyska maszynowe. Dzieje się tak dzięki produktywniejszemu przenoszeniu obciążeń poprzecznych i pionowych, czego konsekwencją są nieprzeciętnie płynne obroty i dłuższa żywotność.
LABIRYNTOWE I KONTAKTOWE USZCZELNIENIE
(Labyrinth & Contact Sealing)
Uszczelki o specjalnej konstrukcji znajdujące się we wnętrzu piasty chronią mechanizm łożyska przed dostaniem się do niego błota, piasku, wody, zniżając potrzebę konserwacji, jak rownież zapewniając dłuższą żywotność mechanizmu. To z kolei przyczynia się do zapewnienia właściwego działania poprzez dłuższy czas, choćby w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.
standard MOCOWANIA TARCZY NA 6 ŚRUB
(6 bolts kanon)
Montaż tarczy hamulcowej w standardzie na 6 śrub jest wyjątkowo popularnym rozwiązaniem. Zamontujemy na taką piastę praktycznie każdą tarczę dowolnego producenta.W tym systemie otwory na śruby mocujące tarczę są rozstawione na średnicy 44 mm w odstępie od siebie co 21 mm. Tarcza przede wszystkim jest montowana przy pomocy śrub na klucz torx T25, które powinny być zabezpieczone klejem do gwintów.