
Piasta tylna z grupy Shimno FH-MT500
Piasta Shimano FH-MT500 asygnowana do wielu przeróżnych stylów kolarstwa: MTB, XC, Maraton, Trekking, Trail.
asygnowana jest do współpracy z hamulcami tarczowymi w standardzie mocowania tarczy CenterLock.
Bębenek współpracuje z kasetami 12 rzędowymi obsługującymi system Micro Spline.
Dzięki zaimplementowaniu technice wielozapadkowej Quick Engagement, piasta umożliwia nad wyraz szybkie załączanie się napędu.
Jeszcze większa szybkość na szlakach jest realna przez użycie kaset o 10 zębowej ( Top 10T ) najmniejszej zębatce.
Dla zmniejszenia wagi i poprawienia trwałości korpus piasty został tworzony z anodowanego aluminium.
ma ona również wysokiej klasy łożyska kulkowo – stożkowe.
Piasta jest oporna na warunki zewnętrzne dzięki labiryntowo - kontaktowym uszczelnieniom korpusa piasty. O zabezpieczenie bębenka dba uszczelnienie kontaktowe.
Dzięki zastosowaniu tulei z wewnętrznym smarowaniem,łożyska pracują niezwykle lekko i płynnie w każdych warunkach.
Piasta wyposażona jest w lekki i konkretny zacisk, który zezwala na szybki montaż / demontaż koła bez użycia narzędzi.
Najważniejsze cechy towaru:
Producent: Shimano
Grupa osprzętu: Poza grupą
Model: FH-MT500
dopasowana do kaset: 12-rzędowych w systemie Micro Spline
Łożyska: wysokiej klasy kulkowo - stożkowe
Uszczelnienia: labiryntowo - kontaktowe w korpusie, kontaktowe w bębenku
Smarowanie: wewnętrzna tuleja smarująca
Korpus: aluminium anodowane
Zacisk: dźwignia aluminiowa oś stalowa
Szerokość montażowa: 135 mm
Długość zacisku: 170 mm
standard mocowania tarczy: CenterLock
ilość otworów na szprychy: 32
Średnica osi: 10 mm
Kolor: czarny
Waga: ~ 431 g + zacisk 78 g
zaimplementowane technologie Shimano:
ŁOŻYSKA KULKOWO - STOŻKOWE
(Cup & Con bearing)
Łożyska kulkowo - stożkowe znamionują się obszerniejszą wytrzymałością niżeli zamknięte łożyska maszynowe. Dzieje się tak dzięki efektywniejszemu przenoszeniu obciążeń poprzecznych i pionowych, czego konsekwencją są perfekcyjnie płynne obroty i dłuższa żywotność.
TULEJA Z WEWNĘTRZNYM SMAROWANIEM
(Internal Grease Sleeve)
Piasty zawierają wewnętrzne pierścienie o-ring i tuleje smarowe pomagające utrzymać poziom smaru oraz przedłużyć żywotność.
LABIRYNTOWE I KONTAKTOWE USZCZELNIENIE
(Labyrinth & Contact Sealing)
Uszczelki o specjalnej konstrukcji znajdujące się we wnętrzu piasty chronią mechanizm łożyska przed dostaniem się do niego błota, piasku, wody, zniżając potrzebę konserwacji, jak w dodatku zapewniając dłuższą żywotność mechanizmu. To z kolei przyczynia się do zapewnienia właściwego działania przez dłuższy czas, choćby w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.
SYSTEM MOCOWANIA TARCZY CENTER LOCK
(Center Lock)
System mocowania tarczy CENTER LOCK upraszcza montaż tarczy przy użyciu wypustkowego mocowania, a także pierścienia blokującego. System mocowania z pierścieniem blokującym redukuje czas pracy przy rowerze przez skrócenie czasu poświęconego na montaż i demontaż. Dodatkowo, bezpieczne mocowanie przez wypusty zwiększa precyzję i sztywność równocześnie polepszając sprawność hamowania.
W ramach technologii MICRO SPLINE zastosowano lekki korpus FREEHUB z aluminium i 10-zębowe najwyższe przełożenie.
- Lekka aluminiowa piasta tylna MICRO SPLINE FREEHUB rewelacyjnie współpracuja z drobnymi zębatkami 10T.
- Mniejsze i szerzej rozmieszczone wypusty zapobiegają uszkodzeniom zębatki w lekkim, aluminiowym korpusie FREEHUB.
- Lekka
QUICK ENGAGEMENT
Tylne koła i piaty SHIMANO do jazdy szosowej są zaopatrzone w 18/16 wycięć, gwarantujących prędkie załączanie.
W przeciwieństwie do wyścigów szosowych, tory MTB XC składają się z wielu ostrych zakrętów i stromych wzniesień, który wymagają prędkiego załączania.
SHIMANO udoskonaliło tylne piasty, a także koła najwyższej klasy zestawów grup MTB i wyposażyło je w 18/16 wycięć oraz dwa zestawy zapadek, żeby podwoić prędkość załączania i zoptymalizować trakcję.