Polska - Końcówki drążków kierowniczych - Ogłoszenia lokalne - Sprzedam, kupię na a6.pl - Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL G1-1233, G1-1233

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL G1-1233, G1-1233

PL 43.50 zł.

4 lat Nowy Sprzedam 8 odsłon ID #428964

Opis

QR CODE
atrybuty
  • Strona zabudowy: Oś przednia, zewnętrzny, z obu stron
  • Długość [mm]: 89
  • Gwint wewnętrzny [mm]: M14 x 1,50 RHT F
  • rozmiar stożka [mm]: 12,7
  • Wymagana liczba: 2
  • Numer artykułu zalecanego dodatku: G3-933, G3-933S1, G3-933S2
OpisZawieszenie samochody osobowe: części

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od rodzaju wahacza, jego nierozdzielnymi elementami mogą być także sworznie i tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast sprawia powiększone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały składnik zawieszenia, jednak także podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje oraz sworznie są nierozłącznymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być nawet po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się przez stuki lub niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one najczęściej na zmęczeniu materiału, z którego wykonany jest wahacz, wygięciu lub pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega na ogół na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać przede wszystkim na skrzypieniu podczas przyspieszania albo hamowania, stukaniu w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym albo nierównomiernym zużyciu opon, a także wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Nawet śladowy luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny poprzez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia albo pęknięcia gumy, z jakiej wykonana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może posiadać fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Równocześnie, choćby wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego typu sytuacjach występuje pokaźne prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu uległ ponadto sam przegub kulowy, poprzez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii choćby po wymianie osłony. Gumowa osłona może ponadto zamknąć w swym wnętrzu destrukcyjne dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Ponadto, dobra praca przegubu kulowego wymaga obecności substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana przez wodę, wyschnąć albo zostać zanieczyszczona poprzez ciała obce.

O marce Optimal zawieszenie

Optimal AG to niemiecka firma odpowiedzialna za wytwarzanie części do samochodów osobowych i dostawczych. Producent jest na rynku od ponad 20 lat. Specjalizuje się zwykle w wytwarzaniu głównych części zawieszenia takich jak amortyzatory, łożyska czy wahacze. W dodatku wytwarza też części dla praktycznie każdego układu: hamulcowego, wydechowego, kierowniczego i wielu innych. W swojej ofercie posiada też elementy asygnowane dla chłodzenia silnika w samochodach. Firma jest znana ze używania progresywnych technice i wprowadzania prekursorskich rozwiązań. Dzięki temu wszystkie części, które wywożone są z fabryk Optimal trafiają do samochodów nie tylko niemieckich, ale też innych marek europejskich. Ponadto znajdują również wykorzystanie w pojazdach produkcji azjatyckiej i amerykańskiej. Części produkowane są z tworzyw wysokiej jakości, co bez wątpienia przyczyniło się do uzyskania wielu dokumentów respektowanych w Europie i na całym świecie. Elementy układu kierowniczego (ok. 3000 produktów) wyprodukowane są na nowoczesnych, dokładnych maszynach. Poprzez stałe kontrole w trakcie całości trwania cyklu produkcji OPTIMAL Polska Sp. Z o.o. Zagwarantuje Państwu wyjątkowo korzystną jakość produktów. To właśnie podstawa bezawaryjności naszych komponentów osi i systemów kierowniczych. W przeważającej większości są one poddawane przez TÜV-Süd specjalnym procedurom testującym i oceniającym, żeby ostatecznie osiągalna była certyfikacja i zatwierdzenie towaru! aby sprostać wymogom najnowszych generacji części zamiennych cykl ten będzie kontynuowany i stale rozwijany.

ELIT Polska
0 votes

Komentarze 0

Żadne komentarze nie zostały jeszcze dodane