Polska - Końcówki drążków kierowniczych - Ogłoszenia lokalne - Sprzedam, kupię na a6.pl - Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL G1-973, G1-973

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL G1-973, G1-973

PL 46.10 zł.

4 lat Nowy Sprzedam 39 odsłon ID #429002

Opis

QR CODE
Informacja ogólna
parametry
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z prawej, góra, zewnętrzny
  • Długość [mm]: 156,5
  • Gwint wewnętrzny [mm]: M14 x 1,50 RHT F
  • dla numeru OE: 77 01 471 127
  • rozmiar stożka [mm]: 11,8
  • parzyste numery artykułów: G1-776
OpisZawieszenie samochody osobowe: elementy

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od typu wahacza, jego nienaruszalnymi elementami mogą być także sworznie, a także tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast sprawia zwiększone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały komponent zawieszenia, jednak również podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje, a także sworznie są nierozdzielnymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być choćby po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się poprzez stuki albo niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one z reguły na zmęczeniu materiału, z którego wytworzony jest wahacz, wygięciu lub pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega w głównej mierze na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać z zasady na skrzypieniu w trakcie przyspieszania albo hamowania, stukaniu w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym albo nierównomiernym zużyciu opon i wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Choćby nieznaczny luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny przez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia albo pęknięcia gumy, z jakiej stworzona jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może mieć fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Równocześnie, choćby wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego rodzaju sytuacjach występuje wielkie prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu uległ w dodatku sam przegub kulowy, poprzez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii nawet po zamianie osłony. Gumowa osłona może dodatkowo zamknąć w swoim wnętrzu szkodliwe dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Dodatkowo, poprawna praca przegubu kulowego wymaga występowaniu substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana przez wodę, wyschnąć lub zostać zanieczyszczona poprzez ciała obce.

O marce Optimal zawieszenie

Optimal AG to niemiecka producent odpowiedzialna za wytwarzanie części do samochodów osobowych i dostawczych. Marka jest na rynku od ponad 20 lat. Specjalizuje się przede wszystkim w produkowaniu głównych części zawieszenia takich jak amortyzatory, łożyska czy wahacze. W dodatku buduje też części dla praktycznie każdego układu: hamulcowego, wydechowego, kierowniczego i wielu innych. W swojej ofercie posiada też części przeznaczone dla chłodzenia silnika w samochodach. Firma jest znana ze używania progresywnych technice i wprowadzania prekursorskich rozwiązań. Dzięki temu wszystkie części, które wywożone są z fabryk Optimal trafiają do samochodów nie tylko niemieckich, lecz też innych marek europejskich. Ponadto znajdują w dodatku wykorzystanie w pojazdach produkcji azjatyckiej i amerykańskiej. Części wytworzone są z tworzyw wysokiej jakości, co bez dwóch zdań przyczyniło się do uzyskania wielu atestów respektowanych w Europie i na całym świecie. Komponenty układu kierowniczego (ok. 3000 produktów) wytwarzane są na innowacyjnych, precyzyjnych maszynach. Przez stałe kontrole podczas całości trwania cyklu produkcji OPTIMAL Polska Sp. Z o.o. Zapewnia Państwu wyjątkowo dobrą jakość produktów. To właśnie podstawa niezawodności naszych składników osi i systemów kierowniczych. W przeważającej większości są one poddawane poprzez TÜV-Süd specjalnym procedurom testującym i oceniającym, by ostatecznie realna była certyfikacja i zatwierdzenie artykułu! aby sprostać wymogom najnowszych generacji części zamiennych proces ten będzie kontynuowany i stale rozwijany.

ELIT Polska
0 votes

Komentarze 0

Żadne komentarze nie zostały jeszcze dodane