Polska - Końcówki drążków kierowniczych - Ogłoszenia lokalne - Sprzedam, kupię na a6.pl - Końcówka drążka Optimal L/P Bmw5 E60 520i, G1-1230

Końcówka drążka Optimal L/P Bmw5 E60 520i, G1-1230

PL 58.20 zł.

4 lat Nowy Sprzedam 18 odsłon ID #429034

Opis

QR CODE
Informacja ogólna
właściwości
  • Strona zabudowy: zewnętrzny, z obu stron, Oś przednia
  • Długość [mm]: 160
  • Gwint wewnętrzny [mm]: M16 x 1,50 RHT F
  • Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,50 RHT M
  • Wymagana liczba: 2
  • Ø sworznie [mm]: 16,2
OpisZawieszenie samochody osobowe: elementy

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od typu wahacza, jego integralnymi elementami mogą być także sworznie, a także tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast powoduje rozszerzone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały komponent zawieszenia, jednak również podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje i sworznie są nierozdzielnymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być choćby po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się poprzez stuki albo niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one przeważnie na zmęczeniu materiału, z którego wykonany jest wahacz, wygięciu albo pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega typowo na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać zwykle na skrzypieniu w trakcie przyspieszania albo hamowania, stukaniu w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym albo nierównomiernym zużyciu opon i wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Nawet nieduży luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny przez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia albo pęknięcia gumy, z jakiej wytwarzana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może mieć fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Równocześnie, nawet wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego rodzaju sytuacjach występuje duże prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu uległ też sam przegub kulowy, poprzez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii choćby po zamianie osłony. Gumowa osłona może na dodatek zamknąć w swoim wnętrzu szkodliwe dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Ponadto, poprawna praca przegubu kulowego wymaga występowaniu substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana przez wodę, wyschnąć lub zostać zanieczyszczona poprzez ciała obce.

O marce Optimal zawieszenie

Optimal AG to niemiecka producent odpowiedzialna za wytwarzanie części do samochodów osobowych i dostawczych. Producent jest na rynku od ponad 20 lat. Specjalizuje się z zasady w produkcji głównych części zawieszenia takich jak amortyzatory, łożyska czy wahacze. W dodatku buduje na dodatek części dla praktycznie każdego układu: hamulcowego, wydechowego, kierowniczego i wielu innych. W swej ofercie ma też komponenty dedykowane dla chłodzenia silnika w samochodach. Producent jest znana ze wykorzystywania nowoczesnych technologii i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Dzięki temu wszystkie części, które wywożone są z fabryk Optimal trafiają do samochodów nie tylko niemieckich, lecz też innych marek europejskich. Ponadto znajdują również zastosowanie w pojazdach produkcji azjatyckiej i amerykańskiej. Części wytwarzane są z tworzyw wysokiej jakości, co z pewnością przyczyniło się do uzyskania wielu dokumentów respektowanych w Europie i na całym świecie. Elementy układu kierowniczego (ok. 3000 produktów) wykonane są na innowacyjnych, dokładnych maszynach. Przez stałe kontrole w trakcie całości trwania cyklu produkcji OPTIMAL Polska Sp. Z o.o. Zagwarantuje Państwu wyjątkowo prawidłową jakość produktów. To właśnie podstawa niezawodności naszych elementów osi i systemów kierowniczych. W przeważającej większości są one poddawane przez TÜV-Süd specjalnym procedurom testującym i oceniającym, by ostatecznie realna była certyfikacja i zatwierdzenie artykułu! żeby sprostać wymogom najnowszych generacji części zamiennych cykl ten będzie kontynuowany i stale rozwijany.

ELIT Polska
0 votes

Komentarze 0

Żadne komentarze nie zostały jeszcze dodane