Polska - Końcówki drążków kierowniczych - Ogłoszenia lokalne - Sprzedam, kupię na a6.pl - Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL G1-369 (4031185913690)

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL G1-369 (4031185913690)

PL 41.60 zł.

4 lat Nowy Sprzedam 14 odsłon ID #429006

Opis

QR CODE
Informacja ogólna
cechy
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z prawej, góra, zewnętrzny
  • Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,50 LHT M
  • wymiar stożka [mm]: 13,4
  • parzyste numery artykułów: G1-368
OpisZawieszenie samochody osobowe: elementy

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od typu wahacza, jego nierozdzielnymi elementami mogą być także sworznie, a także tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast sprawia zwiększone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały komponent zawieszenia, jednak na dodatek podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje oraz sworznie są nierozdzielnymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być nawet po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się przez stuki albo niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one z reguły na zmęczeniu materiału, z którego wytworzony jest wahacz, wygięciu lub pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega na ogół na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać typowo na skrzypieniu podczas przyspieszania lub hamowania, stukaniu podczas jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym lub nierównomiernym zużyciu opon oraz wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Choćby nieduży luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny poprzez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia lub pęknięcia gumy, z jakiej tworzona jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może mieć fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Jednocześnie, nawet wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego rodzaju sytuacjach występuje duże prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu uległ na dodatek sam przegub kulowy, poprzez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii nawet po podmianie osłony. Gumowa osłona może na dodatek zamknąć w swoim wnętrzu krzywdzące dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Na dodatek, poprawna praca przegubu kulowego wymaga obecności substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana przez wodę, wyschnąć lub zostać zanieczyszczona poprzez ciała obce.

O marce Optimal zawieszenie

Optimal AG to niemiecka marka odpowiedzialna za wytwarzanie części do samochodów osobowych i dostawczych. Marka jest na rynku od ponad 20 lat. Specjalizuje się głównie w produkcji głównych części zawieszenia takich jak amortyzatory, łożyska czy wahacze. Ponadto generuje także części dla praktycznie każdego układu: hamulcowego, wydechowego, kierowniczego i wielu innych. W swej ofercie posiada też komponenty asygnowane dla chłodzenia silnika w samochodach. Marka jest znana ze używania progresywnych technologii i wprowadzania najnowocześniejszych rozwiązań. Dzięki czemu wszystkie części, które wywożone są z fabryk Optimal trafiają do samochodów nie tylko niemieckich, ale też innych marek europejskich. W dodatku znajdują również zastosowanie w pojazdach produkcji azjatyckiej i amerykańskiej. Części stworzone są z materiałów wysokiej jakości, co z pewnością przyczyniło się do uzyskania wielu atestów respektowanych w Europie i na całym świecie. Komponenty układu kierowniczego (ok. 3000 produktów) wyprodukowane są na postępowych, dokładnych maszynach. Poprzez stałe kontrole w trakcie całości trwania procesu produkcji OPTIMAL Polska Sp. Z o.o. Gwarantuje Państwu wyjątkowo korzystną jakość produktów. To właśnie podstawa bezusterkowości naszych części osi i systemów kierowniczych. W przeważającej większości są one poddawane poprzez TÜV-Süd specjalnym procedurom testującym i oceniającym, by ostatecznie osiągalna była certyfikacja i zatwierdzenie produktu! aby sprostać wymogom najnowszych generacji części zamiennych proces ten będzie kontynuowany i stale rozwijany.

ELIT Polska
0 votes

Komentarze 0

Żadne komentarze nie zostały jeszcze dodane