
- rodzaj przekładni kierowniczej: Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
- dla producentów przekładni kierowniczych: KOYO/ZF
- Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- Długość kompletna [mm]: 1022
- Wysokość wałka wejściowego przekładni kierowniczej: 53
- wymiar gwintu wejście: M14
- rozmiar gwintu wyjście: M16
- Ciężar netto [kg]: 7,9
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez przewodu kompensacji ciśnienia
- Tryb pracy: hydrauliczny
Długość pełna [mm] 1027
Wyposażenie pojazdu do pojazdów bez amortyzatora układu kierowniczego
Przekładnia zębatkowa potocznie zwana maglownicą to najczęściej spotykane rozwiązanie stosowane do przeniesienia ruchu obrotowego koła kierownicy na ruch progresywny mechanizmu zwrotniczego i dalej na koła skrętne współczesnych samochodów. Działanie maglownicy opiera się na połączeniu kinematycznym wałka kolumny kierowniczej zakończonego zębnikiem o zębach skośnych z listwą zębatą. Ruch obrotowy wałka sprawia ruch progresywny zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Układ taki znamionuje się drobnymi oporami ruchu i zwartą budową. Wyróżniamy kilka podstawowych odmian przekładni zębatkowej, które cechują się ustawieniem zębnika względem listwy (na środku albo przesunięty) oraz miejscem mocowania ramion (na jednym końcu, na obu końcach i w środku listwy zębatej). Rozwiązanie konstrukcyjne jest zależne z zasady od ilości miejsca na mechanizm kierowniczy, którego w przypadku samochodów z silnikiem z przodu i przednim napędem jest niewiele. Sprzężenie kół kierowanych przez przekładnie zębatkową cechuje się także częstym przekazywaniem wymuszeń od drogi na kierownicę. Z jednej strony pozwala to kierowcy na prawidłowe czucie pojazdu, z drugiej — może powodować pewien dyskomfort. Najczęstszym rozwiązaniem jest mocowanie krótkich drążków poprzecznych do końców listwy zębatej i przesunięcie lub skierowanie zębnika w stronę kierownicy. Powodem użytkowania tego rozwiązania względnie wielka bezusterkowość i prostota, a co za tym idzie — także niższa wartość. W przypadku zapotrzebowania umieszczenia przekładni stosunkowo wysoko stosuje się mocowanie długich drążków poprzecznych we wnętrzu listwy zębatej. Ze względu na długość elementów przenoszących siły kierowanie pojazdem, w którym zastosowano takie rozwiązanie, jest mniej dokładne. Maglownice są bezobsługowe, ponieważ cechują się prostym rozwiązaniem automatycznej regulacji luzu i tłumienia drgań przekładni będących głównym źródłem hałasu. Pokrywa wypełniona jest smarem stałym, którego zadanie polega na minimalizacji oporów ruchu mechanizmu.
O marce Starline przekładnieWszystkie produkty Starline znamionują się wysoką jakością, a także 3-letnią gwarancją.
producent Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Aktualnie posiada ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Starline obejmuje aktualnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Proponuje ponadto części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Producent Starline ma w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zaimplementowaniu nowoczesnej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez uznanych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają obfite doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej firmy nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.