
- rodzaj przekładni kierowniczej: Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
- dla producentów przekładni kierowniczych: ZF/TRW
- Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- Długość kompletna [mm]: 990
- Wysokość wałka wejściowego przekładni kierowniczej: 50
- wymiar gwintu wejście: M14
- rozmiar gwintu wyjście: M16
- ilość obrotów koła kierownicy: 3,38
- Ciężar netto [kg]: 6,5
- Tryb pracy: hydrauliczny
Przekładnia zębatkowa potocznie zwana maglownicą to z zasady spotykane rozwiązanie stosowane do przeniesienia ruchu obrotowego koła kierownicy na ruch nowoczesny mechanizmu zwrotniczego i dalej na koła skrętne współczesnych samochodów. Działanie maglownicy opiera się na połączeniu kinematycznym wałka kolumny kierowniczej zakończonego zębnikiem o zębach skośnych z listwą zębatą. Ruch obrotowy wałka powoduje ruch nowoczesny zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Układ taki znamionuje się niedużymi oporami ruchu i zwartą budową. Wyróżniamy kilka podstawowych odmian przekładni zębatkowej, które cechują się ustawieniem zębnika względem listwy (na środku lub przesunięty), a także miejscem mocowania ramion (na jednym końcu, na obu końcach i we wnętrzu listwy zębatej). Rozwiązanie konstrukcyjne jest zależne z zasady od ilości miejsca na mechanizm kierowniczy, którego w przypadku samochodów z silnikiem z przodu i przednim napędem jest niewiele. Sprzężenie kół kierowanych poprzez przekładnie zębatkową cechuje się także częstym przekazywaniem wymuszeń od drogi na kierownicę. Z jednej strony pozwala to kierowcy na dobre czucie pojazdu, z drugiej — może powodować pewien dyskomfort. Najczęstszym rozwiązaniem jest mocowanie niedługich drążków poprzecznych do końców listwy zębatej i przesunięcie lub skierowanie zębnika w stronę kierownicy. Powodem używania tego rozwiązania względnie szeroka bezusterkowość i prostota, a co za tym idzie — także niższa wartość. W sytuacji potrzeby umieszczenia przekładni stosunkowo wysoko stosuje się mocowanie długich drążków poprzecznych w środku listwy zębatej. Ze względu na długość komponentów przenoszących siły kierowanie pojazdem, w którym zaimplementowano takie rozwiązanie, jest mniej skrupulatne. Maglownice są bezobsługowe, ponieważ cechują się prostym rozwiązaniem samoczynnej regulacji luzu i tłumienia drgań przekładni będących głównym źródłem hałasu. Pokrywa wypełniona jest smarem stałym, którego zadanie polega na minimalizacji oporów ruchu mechanizmu.
O marce Starline przekładnieWszystkie produkty Starline cechują się wysoką jakością, a także 3-letnią gwarancją.
marka Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Aktualnie ma ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią firmy jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Oferuje też części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Firma Starline posiada w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zaimplementowaniu nowoczesnej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez szanowanych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają spore doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej producenta nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.