
- Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- Ciężar netto [kg]: 10,4
- Tryb pracy: hydrauliczny
Przekładnia zębatkowa potocznie zwana maglownicą to w głównej mierze spotykane rozwiązanie użytkowane do przeniesienia ruchu obrotowego koła kierownicy na ruch nowoczesny mechanizmu zwrotniczego i dalej na koła skrętne współczesnych samochodów. Działanie maglownicy jest oparte na połączeniu kinematycznym wałka kolumny kierowniczej zakończonego zębnikiem o zębach skośnych z listwą zębatą. Ruch obrotowy wałka powoduje ruch nowoczesny zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Układ taki charakteryzuje się niepokaźnymi oporami ruchu i zwartą budową. Wyróżniamy kilka podstawowych odmian przekładni zębatkowej, które charakteryzują się ustawieniem zębnika względem listwy (na środku albo przesunięty) i miejscem mocowania ramion (na jednym końcu, na obu końcach i we wnętrzu listwy zębatej). Rozwiązanie konstrukcyjne jest zależne najczęściej od ilości miejsca na mechanizm kierowniczy, którego w przypadku samochodów z silnikiem z przodu i przednim napędem jest niedużo. Sprzężenie kół kierowanych poprzez przekładnie zębatkową znamionuje się także częstym przekazywaniem wymuszeń od drogi na kierownicę. Z jednej strony pozwala to kierowcy na korzystne czucie pojazdu, z drugiej — może powodować pewien dyskomfort. Najczęstszym rozwiązaniem jest mocowanie krótkich drążków poprzecznych do końców listwy zębatej i przesunięcie lub skierowanie zębnika w stronę kierownicy. Powodem wykorzystywania tego rozwiązania względnie duża bezawaryjność i prostota, a co za tym idzie — także niższa wartość. W przypadku zapotrzebowania umieszczenia przekładni stosunkowo wysoko stosuje się mocowanie długich drążków poprzecznych w środku listwy zębatej. Ze względu na długość składników przenoszących siły kierowanie pojazdem, w którym zaimplementowano takie rozwiązanie, jest mniej skrupulatne. Maglownice są bezobsługowe, ponieważ cechują się prostym rozwiązaniem samoczynnej regulacji luzu i tłumienia drgań przekładni będących głównym źródłem hałasu. Pokrywa wypełniona jest smarem stałym, którego zadanie polega na minimalizacji oporów ruchu mechanizmu.
O marce Starline przekładnieWszystkie produkty Starline charakteryzują się wysoką jakością i 3-letnią gwarancją.
marka Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Obecnie ma ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią producenta jest oferowanie produktów wysokiej jakości za przystępną cenę. Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Proponuje również części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Producent Starline ma w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zastosowaniu nowoczesnej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez renomowanych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy posiadają obfite doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej firmy nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.