
- typ przekładni kierowniczej: Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
- dla producentów przekładni kierowniczych: TRW
- Długość kompletna [mm]: 1140
- Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- Wysokość wałka wejściowego przekładni kierowniczej: 80
- wymiar gwintu wejście: M18
- wymiar gwintu wyjście: M16
- Ciężar netto [kg]: 6,3
- Tryb pracy: hydrauliczny
Długość całkowita [mm] 1138
Przekładnia zębatkowa potocznie zwana maglownicą to przede wszystkim spotykane rozwiązanie używane do przeniesienia ruchu obrotowego koła kierownicy na ruch progresywny mechanizmu zwrotniczego i dalej na koła skrętne współczesnych samochodów. Działanie maglownicy opiera się na połączeniu kinematycznym wałka kolumny kierowniczej zakończonego zębnikiem o zębach skośnych z listwą zębatą. Ruch obrotowy wałka powoduje ruch progresywny zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Układ taki znamionuje się niewiele znaczącymi oporami ruchu i zwartą budową. Wyróżniamy kilka podstawowych odmian przekładni zębatkowej, które znamionują się ustawieniem zębnika względem listwy (na środku albo przesunięty) oraz miejscem mocowania ramion (na jednym końcu, na obu końcach i we wnętrzu listwy zębatej). Rozwiązanie konstrukcyjne jest zależne w głównej mierze od ilości miejsca na mechanizm kierowniczy, którego w przypadku samochodów z silnikiem z przodu i przednim napędem jest niewiele. Sprzężenie kół kierowanych przez przekładnie zębatkową znamionuje się także częstym przekazywaniem wymuszeń od drogi na kierownicę. Z jednej strony pozwala to kierowcy na korzystne czucie pojazdu, z drugiej — może powodować pewien dyskomfort. Najczęstszym rozwiązaniem jest mocowanie krótkich drążków poprzecznych do końców listwy zębatej i przesunięcie albo skierowanie zębnika w stronę kierownicy. Powodem używania tego rozwiązania względnie spora bezusterkowość i prostota, a co za tym idzie — także niższa wartość. W przypadku potrzeby umieszczenia przekładni stosunkowo wysoko stosuje się mocowanie długich drążków poprzecznych w środku listwy zębatej. Ze względu na długość składników przenoszących siły kierowanie pojazdem, w którym zaimplementowano takie rozwiązanie, jest mniej precyzyjne. Maglownice są bezobsługowe, ponieważ cechują się prostym rozwiązaniem samoczynnej regulacji luzu i tłumienia drgań przekładni będących głównym źródłem hałasu. Obudowa wypełniona jest smarem stałym, którego zadanie polega na minimalizacji oporów ruchu mechanizmu.
O marce Starline przekładnieWszystkie produkty Starline cechują się wysoką jakością i 3-letnią gwarancją.
firma Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Obecnie ma ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią firmy jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Starline obejmuje aktualnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Oferuje jeszcze części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Producent Starline posiada w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zaimplementowaniu nowoczesnej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez cenionych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają wielkie doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej firmy nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.