
- Ograniczenia producenta: SMI
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przegubu kątowego
- Tryb pracy: hydrauliczny
rodzaj przekładni kierowniczej Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
Artykuł uzupełniający / informacja bez przegubu kątowego
Przekładnia zębatkowa potocznie zwana maglownicą to najczęściej spotykane rozwiązanie wykorzystywane do przeniesienia ruchu obrotowego koła kierownicy na ruch nowoczesny mechanizmu zwrotniczego i dalej na koła skrętne współczesnych samochodów. Działanie maglownicy opiera się na połączeniu kinematycznym wałka kolumny kierowniczej zakończonego zębnikiem o zębach skośnych z listwą zębatą. Ruch obrotowy wałka powoduje ruch postępowy zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Układ taki cechuje się niedużymi oporami ruchu i zwartą budową. Wyróżniamy kilka podstawowych odmian przekładni zębatkowej, które charakteryzują się ustawieniem zębnika względem listwy (na środku lub przesunięty) oraz miejscem mocowania ramion (na jednym końcu, na obu końcach i wewnątrz listwy zębatej). Rozwiązanie konstrukcyjne jest zależne przede wszystkim od ilości miejsca na mechanizm kierowniczy, którego w przypadku samochodów z silnikiem z przodu i przednim napędem jest mało. Sprzężenie kół kierowanych poprzez przekładnie zębatkową znamionuje się także częstym przekazywaniem wymuszeń od drogi na kierownicę. Z jednej strony pozwala to kierowcy na dobre czucie pojazdu, z drugiej — może wywoływać pewien dyskomfort. Najczęstszym rozwiązaniem jest mocowanie niedługich drążków poprzecznych do końców listwy zębatej i przesunięcie lub skierowanie zębnika w stronę kierownicy. Powodem używania tego rozwiązania względnie znaczna niezawodność i prostota, a co z tego wynika — także niższa wartość. W sytuacji zapotrzebowania umieszczenia przekładni stosunkowo wysoko stosuje się mocowanie długich drążków poprzecznych wewnątrz listwy zębatej. Ze względu na długość elementów przenoszących siły kierowanie pojazdem, w którym zaimplementowano takie rozwiązanie, jest mniej skrupulatne. Maglownice są bezobsługowe, ponieważ znamionują się prostym rozwiązaniem automatycznej regulacji luzu i tłumienia drgań przekładni będących głównym źródłem hałasu. Pokrywa wypełniona jest smarem stałym, którego zadanie polega na minimalizacji oporów ruchu mechanizmu.
O marce Starline przekładnieWszystkie produkty Starline charakteryzują się wysoką jakością, a także 3-letnią gwarancją.
producent Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Aktualnie posiada ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Oferuje też części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Firma Starline ma w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zastosowaniu nowoczesnej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez cenionych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają wielkie doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej firmy nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.