
- ID wykonania wtyczki: HELLA
- Ograniczenia producenta: TRW - nové provedení
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przegubu kątowego
- Tryb pracy: hydrauliczny
wariant przekładni kierowniczej Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
Artykuł uzupełniający / informacja bez przegubu kątowego
ID wykonania wtyczki Hella
Przekładnia zębatkowa potocznie zwana maglownicą to na ogół spotykane rozwiązanie wykorzystywane do przeniesienia ruchu obrotowego koła kierownicy na ruch nowoczesny mechanizmu zwrotniczego i dalej na koła skrętne współczesnych samochodów. Działanie maglownicy opiera się na połączeniu kinematycznym wałka kolumny kierowniczej zakończonego zębnikiem o zębach skośnych z listwą zębatą. Ruch obrotowy wałka sprawia ruch postępowy zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Układ taki cechuje się znikomymi oporami ruchu i zwartą budową. Wyróżniamy kilka podstawowych odmian przekładni zębatkowej, które znamionują się ustawieniem zębnika względem listwy (na środku lub przesunięty), a także miejscem mocowania ramion (na jednym końcu, na obu końcach i we wnętrzu listwy zębatej). Rozwiązanie konstrukcyjne jest zależne najczęściej od ilości miejsca na mechanizm kierowniczy, którego w przypadku samochodów z silnikiem z przodu i przednim napędem jest niewiele. Sprzężenie kół kierowanych przez przekładnie zębatkową znamionuje się także częstym przekazywaniem wymuszeń od drogi na kierownicę. Z jednej strony pozwala to kierowcy na korzystne czucie pojazdu, z drugiej — może powodować pewien dyskomfort. Najczęstszym rozwiązaniem jest mocowanie niedługich drążków poprzecznych do końców listwy zębatej i przesunięcie lub skierowanie zębnika w stronę kierownicy. Powodem używania tego rozwiązania względnie obfita bezusterkowość i prostota, a co z tego wynika — także niższa cena. W sytuacji potrzeby umieszczenia przekładni stosunkowo wysoko stosuje się mocowanie długich drążków poprzecznych w środku listwy zębatej. Ze względu na długość części przenoszących siły kierowanie pojazdem, w którym zastosowano takie rozwiązanie, jest mniej precyzyjne. Maglownice są bezobsługowe, ponieważ charakteryzują się prostym rozwiązaniem samoczynnej regulacji luzu i tłumienia drgań przekładni będących głównym źródłem hałasu. Pokrywa wypełniona jest smarem stałym, którego zadanie polega na minimalizacji oporów ruchu mechanizmu.
O marce Starline przekładnieWszystkie produkty Starline cechują się wysoką jakością oraz 3-letnią gwarancją.
producent Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Obecnie ma ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Proponuje na dodatek części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Producent Starline ma w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zaimplementowaniu innowacyjnej logistyki. Produkcja jest zapewniona poprzez uznanych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają duże doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej firmy nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.