
- rodzaj przekładni kierowniczej: Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- dla producentów przekładni kierowniczych: ZF
- Wysokość wałka wejściowego przekładni kierowniczej: 41
- Długość całkowita [mm]: 671
- wymiar gwintu wejście: M18
- wymiar gwintu wyjście: M16
- Ciężar netto [kg]: 7,3
- ilość obrotów koła kierownicy: 3,63
- Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez ogranicznika prędk. Maks.
rodzaj przekładni kierowniczej Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
Artykuł uzupełniający / informacja bez przegubu kątowego
Przekładnia zębatkowa potocznie zwana maglownicą to głównie spotykane rozwiązanie używane do przeniesienia ruchu obrotowego koła kierownicy na ruch postępowy mechanizmu zwrotniczego i dalej na koła skrętne współczesnych samochodów. Działanie maglownicy opiera się na połączeniu kinematycznym wałka kolumny kierowniczej zakończonego zębnikiem o zębach skośnych z listwą zębatą. Ruch obrotowy wałka powoduje ruch progresywny zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Układ taki cechuje się niewiele znaczącymi oporami ruchu i zwartą budową. Wyróżniamy kilka podstawowych odmian przekładni zębatkowej, które znamionują się ustawieniem zębnika względem listwy (na środku lub przesunięty), a także miejscem mocowania ramion (na jednym końcu, na obu końcach i wewnątrz listwy zębatej). Rozwiązanie konstrukcyjne jest zależne najczęściej od ilości miejsca na mechanizm kierowniczy, którego w przypadku samochodów z silnikiem z przodu i przednim napędem jest mało. Sprzężenie kół kierowanych poprzez przekładnie zębatkową cechuje się także częstym przekazywaniem wymuszeń od drogi na kierownicę. Z jednej strony pozwala to kierowcy na korzystne czucie pojazdu, z drugiej — może wywoływać pewien dyskomfort. Najczęstszym rozwiązaniem jest mocowanie niedługich drążków poprzecznych do końców listwy zębatej i przesunięcie lub skierowanie zębnika w stronę kierownicy. Powodem stosowania tego rozwiązania względnie obfita bezawaryjność i prostota, a co z tego wynika — także niższa cena. W przypadku potrzeby umieszczenia przekładni stosunkowo wysoko stosuje się mocowanie długich drążków poprzecznych wewnątrz listwy zębatej. Ze względu na długość elementów przenoszących siły kierowanie pojazdem, w którym zastosowano takie rozwiązanie, jest mniej precyzyjne. Maglownice są bezobsługowe, ponieważ cechują się prostym rozwiązaniem automatycznej regulacji luzu i tłumienia drgań przekładni będących głównym źródłem hałasu. Pokrywa wypełniona jest smarem stałym, którego zadanie polega na minimalizacji oporów ruchu mechanizmu.
O marce Starline przekładnieWszystkie produkty Starline cechują się wysoką jakością, a także 3-letnią gwarancją.
marka Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Obecnie posiada ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Proponuje również części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Producent Starline posiada w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zastosowaniu zaawansowanej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez szanowanych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają znaczne doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej firmy nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.