
- Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- Ciężar netto [kg]: 11,0
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uchwytem żarówki
- Tryb pracy: hydrauliczny
- rodzaj przekładni kierowniczej: Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
wariant przekładni kierowniczej Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z układem kierowniczym Servotronic
Przekładnia zębatkowa potocznie zwana maglownicą to przede wszystkim spotykane rozwiązanie używane do przeniesienia ruchu obrotowego koła kierownicy na ruch postępowy mechanizmu zwrotniczego i dalej na koła skrętne współczesnych samochodów. Działanie maglownicy opiera się na połączeniu kinematycznym wałka kolumny kierowniczej zakończonego zębnikiem o zębach skośnych z listwą zębatą. Ruch obrotowy wałka powoduje ruch innowacyjny zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Układ taki cechuje się niewielkimi oporami ruchu i zwartą budową. Wyróżniamy kilka podstawowych odmian przekładni zębatkowej, które znamionują się ustawieniem zębnika względem listwy (na środku albo przesunięty) oraz miejscem mocowania ramion (na jednym końcu, na obu końcach i we wnętrzu listwy zębatej). Rozwiązanie konstrukcyjne jest zależne przeważnie od ilości miejsca na mechanizm kierowniczy, którego w sytuacji samochodów z silnikiem z przodu i przednim napędem jest mało. Sprzężenie kół kierowanych poprzez przekładnie zębatkową znamionuje się także częstym przekazywaniem wymuszeń od drogi na kierownicę. Z jednej strony pozwala to kierowcy na korzystne czucie pojazdu, z drugiej — może wywoływać pewien dyskomfort. Najczęstszym rozwiązaniem jest mocowanie niedługich drążków poprzecznych do końców listwy zębatej i przesunięcie lub skierowanie zębnika w stronę kierownicy. Powodem używania tego rozwiązania względnie spora niezawodność i prostota, a co z tego wynika — także niższa cena. W przypadku zapotrzebowania umieszczenia przekładni stosunkowo wysoko stosuje się mocowanie długich drążków poprzecznych w środku listwy zębatej. Ze względu na długość komponentów przenoszących siły kierowanie pojazdem, w którym zaimplementowano takie rozwiązanie, jest mniej staranne. Maglownice są bezobsługowe, ponieważ znamionują się prostym rozwiązaniem samoczynnej regulacji luzu i tłumienia drgań przekładni będących głównym źródłem hałasu. Obudowa wypełniona jest smarem stałym, którego zadanie polega na minimalizacji oporów ruchu mechanizmu.
O marce Starline przekładnieWszystkie produkty Starline znamionują się wysoką jakością i 3-letnią gwarancją.
firma Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Obecnie posiada ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Oferuje też części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Marka Starline ma w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zaimplementowaniu zaawansowanej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez lubianych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają pokaźne doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej firmy nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.