
- Długość całkowita [mm]: 625
- Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- dla producentów przekładni kierowniczych: ZF
- Wysokość wałka wejściowego przekładni kierowniczej: 68
- rozmiar gwintu wejście: M14
- wymiar gwintu wyjście: M16
- Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez ogranicznika prędk. Maks.
- Tryb pracy: hydrauliczny
- typ przekładni kierowniczej: Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
typ przekładni kierowniczej Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
Długość kompletna [mm] 625
Artykuł uzupełniający / informacja bez przegubu kątowego
Przekładnia zębatkowa potocznie zwana maglownicą to z zasady spotykane rozwiązanie wykorzystywane do przeniesienia ruchu obrotowego koła kierownicy na ruch progresywny mechanizmu zwrotniczego i dalej na koła skrętne współczesnych samochodów. Działanie maglownicy jest oparte na połączeniu kinematycznym wałka kolumny kierowniczej zakończonego zębnikiem o zębach skośnych z listwą zębatą. Ruch obrotowy wałka powoduje ruch progresywny zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Układ taki znamionuje się niedużymi oporami ruchu i zwartą budową. Wyróżniamy kilka podstawowych odmian przekładni zębatkowej, które cechują się ustawieniem zębnika względem listwy (na środku lub przesunięty) i miejscem mocowania ramion (na jednym końcu, na obu końcach i we wnętrzu listwy zębatej). Rozwiązanie konstrukcyjne jest zależne najczęściej od ilości miejsca na mechanizm kierowniczy, którego w przypadku samochodów z silnikiem z przodu i przednim napędem jest niewiele. Sprzężenie kół kierowanych poprzez przekładnie zębatkową znamionuje się także częstym przekazywaniem wymuszeń od drogi na kierownicę. Z jednej strony pozwala to kierowcy na korzystne czucie pojazdu, z drugiej — może powodować pewien dyskomfort. Najczęstszym rozwiązaniem jest mocowanie krótkich drążków poprzecznych do końców listwy zębatej i przesunięcie lub skierowanie zębnika w stronę kierownicy. Powodem używania tego rozwiązania względnie pokaźna bezusterkowość i prostota, a co z tego wynika — także niższa wartość. W przypadku potrzeby umieszczenia przekładni stosunkowo wysoko stosuje się mocowanie długich drążków poprzecznych w środku listwy zębatej. Ze względu na długość części przenoszących siły kierowanie pojazdem, w którym zastosowano takie rozwiązanie, jest mniej precyzyjne. Maglownice są bezobsługowe, ponieważ znamionują się prostym rozwiązaniem automatycznej regulacji luzu i tłumienia drgań przekładni będących głównym źródłem hałasu. Obudowa wypełniona jest smarem stałym, którego zadanie polega na minimalizacji oporów ruchu mechanizmu.
O marce Starline przekładnieWszystkie produkty Starline cechują się wysoką jakością oraz 3-letnią gwarancją.
firma Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Aktualnie ma ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Proponuje ponadto części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Producent Starline posiada w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zastosowaniu nowoczesnej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez renomowanych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy posiadają szerokie doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej producenta nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.