
- Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- Wysokość wałka wejściowego przekładni kierowniczej: 160
- Ciężar netto [kg]: 5,0
- Tryb pracy: hydrauliczny
- wariant przekładni kierowniczej: Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
- Długość całkowita [mm]: 1350
Przekładnia zębatkowa potocznie zwana maglownicą to najczęściej spotykane rozwiązanie użytkowane do przeniesienia ruchu obrotowego koła kierownicy na ruch postępowy mechanizmu zwrotniczego i dalej na koła skrętne współczesnych samochodów. Działanie maglownicy jest oparte na połączeniu kinematycznym wałka kolumny kierowniczej zakończonego zębnikiem o zębach skośnych z listwą zębatą. Ruch obrotowy wałka sprawia ruch innowacyjny zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Układ taki znamionuje się nieznacznymi oporami ruchu i zwartą budową. Wyróżniamy kilka podstawowych odmian przekładni zębatkowej, które charakteryzują się ustawieniem zębnika względem listwy (na środku lub przesunięty) i miejscem mocowania ramion (na jednym końcu, na obu końcach i wewnątrz listwy zębatej). Rozwiązanie konstrukcyjne jest zależne z reguły od ilości miejsca na mechanizm kierowniczy, którego w przypadku samochodów z silnikiem z przodu i przednim napędem jest niewiele. Sprzężenie kół kierowanych przez przekładnie zębatkową znamionuje się także częstym przekazywaniem wymuszeń od drogi na kierownicę. Z jednej strony pozwala to kierowcy na prawidłowe czucie pojazdu, z drugiej — może powodować pewien dyskomfort. Najczęstszym rozwiązaniem jest mocowanie krótkich drążków poprzecznych do końców listwy zębatej i przesunięcie lub skierowanie zębnika w stronę kierownicy. Powodem wykorzystywania tego rozwiązania względnie spora bezusterkowość i prostota, a co z tego wynika — także niższa cena. W sytuacji potrzeby umieszczenia przekładni stosunkowo wysoko stosuje się mocowanie długich drążków poprzecznych wewnątrz listwy zębatej. Ze względu na długość składników przenoszących siły kierowanie pojazdem, w którym zaimplementowano takie rozwiązanie, jest mniej staranne. Maglownice są bezobsługowe, ponieważ cechują się prostym rozwiązaniem automatycznej regulacji luzu i tłumienia drgań przekładni będących głównym źródłem hałasu. Obudowa wypełniona jest smarem stałym, którego zadanie polega na minimalizacji oporów ruchu mechanizmu.
O marce Starline przekładnieWszystkie produkty Starline cechują się wysoką jakością oraz 3-letnią gwarancją.
producent Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Aktualnie posiada ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za przystępną cenę. Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Proponuje dodatkowo części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Firma Starline ma w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zaimplementowaniu progresywnej logistyki. Produkcja jest zapewniona poprzez renomowanych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy mają znaczne doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej firmy nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie.